— Ann Hadley
Gothár Gergő és Lengyel Lívia által kerültem közelebb a projekthez. Ennek az volt a sajátossága, hogy fix keretek között dolgoztunk, ugyanis egy 2022-es esemény megrendelési folyamatát kellett az idei évre aktualizálni. Az volt a megrendelői igény, hogy a rendezvényre történő megrendelési folyamatot automatizáljuk, a megrendelés utánkövető leveleit aktualizáljuk, továbbá a számlázás is automatizáltan történjen. A folyamat kiegészült 4 féle kupon beváltási lehetőségével is, amely felhasználáskor automatikusan levonódott a megrendelés összegéből. A megrendelés során átutalásos, és bankkártyás fizetési módot alkalmaztunk.
A projekt megvalósítása az alábbi lépések mentén történt:
meglévő rendszer megismerése, 2022-es folyamatok átnézése
2023-as változások összegyűjtése, igények felmérése
levél szövegek, grafika aktualizálása, módosítása
rendezvény jegyárak módosítása 2023-as árakra megrendelői űrlap aktualizálása
számlázás, díjbekérő integráció ellenőrzése
kártyás fizetés, átutalásos fizetési mód ellenőrzése
kupon kódon elkészítése, aktiválása
tesztelés 1: levél kinézet, időzítések, díjbekérő kinézet, számviteli tartalom, számla kinézet, számviteli tartalom, kupon beváltás kedvezmény levonás
díjbekérő kinézet, számviteli tartalom kedvezménnyel jelenik-e meg, számla kinézet, számviteli tartalom kedvezménnyel jelenik-e megjóváhagyási kör 1, módosítások végrehajtása
tesztelés 2: levél kinézet, időzítések, díjbekérő kinézet, számviteli tartalom, számla kinézet, számviteli tartalom, kupon beváltás kedvezmény levonás
díjbekérő kinézet, számviteli tartalom kedvezménnyel jelenik-e meg, számla kinézet, számviteli tartalom kedvezménnyel jelenik-e meg
launch + éles rendelés utánkövetése
termék váltás early bird, és októberi jegyárak kifutását követően
A projekt során rendkívül rugalmasak volt a megbízó, pontosan tudták, hogy milyen információval kell ellátni, ahhoz, hogy egy ilyen projektet véghez vigyünk. Mindez lehetővé tette, hogy alig 1 hét alatt megvalósuljon a projekt, és élesben működjön a jegyértékesítés.
Az automatizált megrendelési folyamatok kialakítása már rutin feladatnak számítanak, ugyanis rengeteg ügyfelem számára építettünk már hasonlót. A folyamat sajátossága, hogy egy űrlapon történik az online termék / szolgáltatás megrendelése, ezt követően a visszaigazoló, utánkövető levelezés automatikusan megy, igény esetén számlázó programmal is, és kártyás fizetés opcióval is integrálható a rendszer (PayPal, OTP Simple, Barion, Stripe stb), ezáltal a díjbekérő, számla kiküldés és a fizetés is automatikusan tud történni. Talán ez a legklasszikusabb, és leginkább kompakt optimalizálási lehetőség egy értékesítési folyamat során. A legkönnyebben ehhez lehet “hozzáférni”, ugyanis teljesen egyértelműek a folyamat lépései, nincsen benne egyediség, változó, ezáltal könnyen definiálható, és gyorsan megy a kivitelezés. Ezek a projektek a kisebb budget-ből gazdálkodó ügyfelek számára is elérhetők (akik nem “űrhajót” akarnak építeni), vagy akár pár termékes webshopok számára is alternatívát jelenthetnek. Ezzel szemben rendkívül nagy hatástöbbszörözést lehet velük elérni, hiszen 0 db érintési pont van benne, ez pedig tudjuk jól, hogy mit jelent = 100%-os időspórolás. Nincs szükség manuális beavatkozásra, nem áll a folyamat a szolgáltató beavatkozására várva, nincs szükség státuszváltásokra, manuális levélküldésekre, számla kiállításokra, stb. Ezt pedig mindenki mérlegelni tudja magának, hogy a saját üzletágában ez a valóságban mekkora előnyt jelent.
Természetesen ettől eltérő, összetettebb, több lépcsős folyamatokat is szoktunk építeni. Vagy akár a fenti belépő folyamatokat is ki tudjuk egészíteni egyéb más rendszerépítési, optimalizálási, automatizálási lehetőségekkel. Ezeket már a folyamatfejlesztés kategóriába sorolom, ezért ezek a referenciák ott találhatók.
Eszterékkel 2022. augusztusában kezdtük el a közös munkát. Az első megbeszélésre azzal a céllal érkeztek, hogy e-mail marketingjük hatékonyabb legyen. Az alapok átbeszélését követően javaslatokat tettem arra, hogy miként lehetne fejleszteni az e-mail marketing rendszerüket. A közös munka gyorsan el is kezdődött, hiszen minél hamarabb szerették volna látni az eredményeket.
Mivel egy már meglévő MailerLite fiókkal rendelkeztek, ezért elsőként a rendszerük átnézésével, fiókjuk rehabilitációjával kezdtünk. Meglévő adatbázisukat összefésültük a már vásárló feliratkozókkal, és ennek a folyamatos szinkronizációját is megoldottuk. Ennek eredményeképpen az adatbázisukba nem csupán a hagyományosnak mondható feliratkozók, hanem a vásárláskor feliratkozók is benne vannak.
Ezt követte egy átfogó stratégia kialakítása, ahol meghatároztuk, hogy milyen automatizált levélsorozatokat küldünk a közönségük számára. A stratégia abban segített, hogy a levelezési folyamatot összhangba hozzuk az üzleti céljaikkal. Ennek eredményeképpen összeállt az a rendszer, amely az állandó hírlevelezést, továbbá az ösztönző, és bizalomépítő levélsorozatokat biztosítja.
A rendszer kiépítését követően természetesen nem állt meg a munka, ugyanis elérkeztünk a fenntartási időszakhoz, ahol az elsődleges cél a monitoring, és az eredmények optimalizálása - ez pedig csak állandó jelenlét mellett tud megvalósulni. Optimalizálás során a meglévő sorozatok teljesítményét vizsgáljuk, amennyiben szükséges, módosítjuk, kiegészítjük azokat. Emellett számos új folyamat is beépítésre került náluk, például kosárelhagyó figyelmeztető automatizmus, vagy vásárlást követő remarketing automatizmus.
Eszterék online közössége évek óta növekedett, azonban belátták, hogy tudatos, személyre szabott e-mail marketingre van szükségük. A közös munka mindig gördülékenyen zajlott, könnyen megtaláltuk a közös hangot, mi pedig igyekeztünk a vállalkozásuk és célközönségük profiljához leginkább passzoló marketing megoldásokat megtalálni. E-mail marketingjük sikeressége a megfelelő rendszernek, a minőségi e-mail listának, és a tudatos hírlevelezésnek köszönhető. Ez az eredményekben is visszaköszön, ugyanis hónapról hónapra stabil bevételt produkál számunkra ez a marketing eszköz, továbbá a feliratkozók számában is +5-8%-os növekedést jelent. Eszterékkel könnyű a közös munka, mert szívesen veszik, és meg is fogadják a szakmai tanácsokat. Ami még nagyon pozitív, hogy az állandóság mellett tették le a voksukat, ami az e-mail marketing hatékonyságának egyik alapfeltétele.
Zoliékkal 2022. márciusában kezdtük el a közös munkát. Az első megbeszélésre már konkrét céllal érkeztek, e-mail marketing rendszert szerettek volna a logisztikai állásokat biztosító portáljuk számára. Gyorsan megtaláltuk a közös hangot, és egyeztettük annak a lépéseit, hogy ez miként lehet megoldható.
Elsőként egy költöztetést, és adatbázis rendszerezést csináltunk MailChimp-ből MailerLite-ba.
Ezt követte egy alapos set up, ahol minden kötelező elem kialakításra került a hírlevelezés biztosításához, e-mail marketing rendszer üzemeltetéshez.
Ezután egy stratégia építő workshop következett, ahol megismertem a folyamataikat, üzleti céljaikat, termékeiket, és a már meglévő marketing csatornáikat. Ezek ismeretében közösen összeállítottuk azt az e-mail marketing tervet, amivel a feliratkozók gyűjtését, továbbá a feliratkozók számára különböző vàsárlás ösztönző folyamatokat alakítottunk ki.
A rendszer kiépítését követően átálltunk üzemeltetésre, ebben a szakaszban a meglévő e-mail marketing folyamatok optimalizálása zajlik, illetve újabb értékesítést támogató funneleket dolgozunk ki nekik.
Zoliéknál az e-mail marketing bevezetése ideálisnak mondható, ugyanis végig tudtunk menni a set up-on, a stratégia építésen, és jelenleg pedig működtetési fázisban vagyunk. Ez azért ideális, mert jó alapokra építve állandó üzleti támogatás mellett mi is sokkal hatékonyabban tudjuk támogatni az értékesítési folyamataikat. Jelenleg 2 szegmensbe gyűjtjük náluk a feliratkozókat - lakossági és céges - így a hírlevelezés is el tud különülni náluk erre a két célcsoportra. A feliratkozók száma - organikus eszközökkel - minden hónapban növekszik + 5-10%-al. Az értékes szakmai tartalmak mellett a feliratkozók számára automatikus vásárlás ösztönző leveleket is küldünk ki.
A Logijobs az egyik, ha nem a leghatékonyabb online marketing eszközt használja, amely segítségével stabilan tudnak kommunikálni a közönségükkel és az értékesítési folyamataikat is tudják támogatni.
Tamásékkal 2022. elején kezdtünk el a közös munkát, a belső folyamataik fejlesztése, automatizálása, és hatékonyságnövelés volt a cél. 2022. végén, projekt végeztével, a marketing munkába is becsatlakoztunk, és elkezdtük kiépíteni náluk a SEO, Keresőoptimalizálás alapjait. A tudatos fejlesztések következő lépéseként az organikus pozíciójuk javítása volt a cél, amely 2023 elejére már szemmel látható eredményeket is hozott számukra.
A keresőoptimalizálás kezdeti lépéseként a SEO alapokat építettük fel, kulcsszókutatást készítettünk számukra, és az összes google alkalmazást telepítettük, amelyre SEO és analitika tekintetében szükség volt.
Következő lépésként a webes felületeket - UX - tettük “SEO baráttá”, tehát a webszöveg is új köntösbe került, ezen kívül a meta title, alt tag, és header struktúra is helyre lett állítva. Mindennek alapjául szolgált a komplex kulcsszókutatás.
A tartalomfejlesztést a technikai korrekció követte, a weboldalra mutató linkekeket elemeztük, javítottuk, továbbá az átirányításokat raktuk rendbe.
Következő lépés már tulajdonképpen üzemeltetésnek tekinthető, mert az egyszeri SEO beállítások elvégézést követően elkezdtük a SEO blog cikkek írását, és publikálását - természetesen a kulcsszókutatásra támaszkodva. Ezzel egyidejűleg az állandó tartalomgyártást is megkezdődött náluk. A SEO tevékenység részeként állandó havi riportot és vezetői összefoglalót adunk az eredmények alakulásáról.
Mivel a SEO projekt a 3. közös projektünk volt, így ezen munka során már nagyon gördülékenyen haladtunk a tevékenységekkel. Az 1-3. szakasz leggyakrabban 3 hónap, de náluk 2 hónap alatt elvégeztük a SEO alapozó lépéseket, utána üzemeltetésbe, tehát állandó tartalomgyártás irányába fordultunk. Eredmények tekintetében már 2023. elejére, a UX tevékenységek elvégzését követően látható eredmények születtek. Köztudott, hogy a SEO Titanic, és nem motorcsónak, ellenben ha jól fel van építve, akkor hosszútávon lehet számítani rá - ami a marketing területén abszolút nem elhanyagolható szempont. A SEO tevékenységek megkezdése előtt 6%-os volt az organikus keresések részesedése, fél éves SEO munkát tekintve 54%-os részarányt képviseltek már az organikus találatok, több mint 1 éves viszonylatban pedig 71%-os a részarányt. Egyéb mutatókban is kiemelkedők az eredmények, a megjelenési számok rohamosan növekednek (2024. február: 14.000), és 4 olyan blog poszt is van, amely a Google találati listáján 1-2. helyen jelenik meg a rangsorban.
Tamásék a saját területükön maximálisan kiszolgálják az ügyfeleiket, emellett pedig a tudatos vállalkozásfejlesztési tevékenységet szakértőkre bízzák - közösen tervezünk, együtt alkotunk stratégiát, marketing, és folyamatépítés és kreatív területén is támogatjuk őket. Ez a hozzáállás jó példa lehet számos más kisvállalkozásnak is, mert mint látható ezen komplex tevékenységek nem csupán a multik számára is elérhetők.
Marikával több éve dolgozunk már együtt, azonban SEO tekintetében újnak mondható a közös munkánk, ugyanis ezt a területet teljesen a nulláról kezdtük el felépíteni nála. Az eddigi tevékenységek mellett tudatosan vettük az irányt a keresőoptimalizálás irányába, pont azért, hogy az organikus pozícióját javítsuk.
A keresőoptimalizálás kezdeti lépéseként kulcsszókutatást készítettünk számukra, hogy lássuk az ő területén milyen keresési eredményekkel, és volumennel állunk szemben.
Ezt követte az összes Google alkalmazás telepítése, amelyre a pontos riportálás és eredmények vizsgálata miatt van szükség.
Mivel nagy weboldala van, ami sok aloldalból áll - kurzus, szemináriumok, elvonulások, stb, ezért fontos volt egy prioritási sorrendet meghatározni, hogy melyik UX fejlesztésével fogunk tovább menni. A sorrend esetében a keresési volumen, és a szolgáltatásának a fajsúlya voltak a szempontok.
Következő lépésként az előzőleg meghatározott sorrend segítségével elkezdtük a webes felületeket - UX - “SEO baráttá” tenni, a webszöveget átdolgozni, ezen kívül pedig a meta title, alt tag, és header struktúra is helyre lett állítva.
Jelen pillanatban ebben a folyamatban vagyunk benne, azonban ezzel párhuzamosan már átléptünk az üzemeltetési feladatkörbe tartozó tartalomgyártási tevékenységbe is, ugyanis az egyszeri SEO beállítások elvégzést követően sem áll meg SEO tekintetében az élet. Állandó SEO központú tartalomgyártás, SEO blog cikkek írása, és publikálása kiemelkedő fontosságú feladat, ugyanis ez mozgatja a gépezetet. A SEO tevékenység részeként állandó havi riportot és vezetői összefoglalót adunk az eredmények alakulásáról.
Köztudott, hogy a SEO Titanic, és nem motorcsónak - ez abban az esetben még szembetűnőbb, ha a nulláról történik a SEO felépítése, és elindítása. Nem kell megijedni, ilyenkor sem kell éveket várni az eredményekre, de azért kitartónak kell lenni! A tudatosan felépített stratégia a fenti ügyfél esetében 2-3 hónap alatt már látható eredményeket produkált. A SEO tevékenységek megkezdése előtt organikusan átlagosan 50-100 felhasználó járt az oldalon, közel fél év elteltével mindez 500 látogatóra ugrott. Nem csak ebben kiemelkedőek a számok, hanem a keresési rangsorban is, és a megjelenési számokban is hónapról hónapra javulnak az eredmények.
Andreával 2023. tavaszán kezdtük meg a közös munkát. Konkrét projekt igénnyel érzekett, ugyanis már volt egy működő folyamata, amelyet fejleszteni szeretett volna. Az elsődleges célja az volt, hogy a bérlet vásárlásokkal járó adminisztrációs teendőket csökkentse, és hogy az ügyfélkezelése automatizált legyen. A kérésnek megfelelően felépítettük számára az egyedi rendszert, amely a 3 ponton (foglalási rendszer - ügyfélkezelés - megbízás nyilvántartás) optimalizálja a folyamatait.
Tamás az első közös projektünkre konkrét igénnyel érkezett. Egy olyan rendszert szeretett volna, amely nyilvántartja a beérkező megrendeléseket, azoknak a státuszát, továbbá dinamikusan látják azt is a kollégák, hogy egyes munkák milyen készültségi fokban vannak. A státuszváltások során azt is szerette volna, hogy a megrendelők a megfelelő automata üzeneteket megkapják, tehát biztosított legyen a munka előrehaladtával a megrendelők felé automatizáltan a kommunikáció, és a megfelelő tájékoztatás. A kérésnek megfelelően egy egyedi CRM rendszert építettünk, amely a 3 ponton (belső feladatkezelés - ügyfélkezelés - megbízás nyilvántartás) optimalizálja a folyamataikat.
Facebook
LinkedIn
Instagram