- Kardos Dóra
- 2021-09-16
- Olvasási idő: 10 perc
Sokszor látjuk vagy halljuk a közösségi médiában, tanulmányokban, marketing cikkekben, blogokban, hogy a tartalomgyártás a vállalkozás egyik fontos pillére. Sokan szkeptikusan állnak a témához, hogy mégis milyen szerepe lehet, lesz ennek egy vállalkozás működésében. Kezdő vállalkozók esetében a két véglet tapasztalható, vagy egyáltalán nem gyártanak tartalmat, vagy rengeteg tartalmuk és ingyenes anyaguk van.
Természetesen itt is kell a jó balance, azonban azt sem árt tudni, hogy miért is van szükség erre. Cikkünkben szeretnénk bemutatni ennek a fontosságát, célját és azt, hogy hogyan tudsz előnyt kovácsolni ebből.
Mi a tartalomgyártás szerepe és célja?
Elsőként azt kell kiemelnünk, hogy a tartalomgyártás igen fontos marketing szempontból, ugyanis a megfelelően kiválasztott, kommunikált tartalommal el tudod érni a célközönségedet, a potenciális vásárlóidat. Összességében tehát a marketingcél vagy szerep az lesz, hogy a potenciális vásárlóidat elérd, növeld a követőtáborod, terjeszd a márkád és annak hírnevét, megismertesd a piaccal a terméked vagy szolgáltatásod, a felhasználókat a honlapodra csábítsd, kommunikálj a követőiddel, feliratkozóiddal, természetesen az sem elhanyagolható, hogy a látogatókat vásárlókká konvertáld.
Tartalomgyártás során gondolhatunk a weboldalunk szövegére, a blog cikkjeinkre, a hírleveleinkre, bizonyos értelemben pedig a videós anyagainkra, podcast-jainkra, stb.
Célja természetesen sok mindentől függhet, mindezt leginkább a marketingstratégia fogja meghatározni. Annak segítségével konkretizálod, hogy milyen eszközökkel, milyen tartalmakat, milyen rendszerességgel és persze milyen témában juttatsz el a célpiacod felé.
A tartalmaidat kategorizálhatod téma vagy típus szerint, pl oktatási célú, figyelemfelkeltő, vagy akár eladási jellegű videós, képes, szöveges vagy kombinált tartalmat is előállíthatsz. Emellett persze a forgalomterelést is figyelembe veheted, mint kiemelt szempontot. Ebben az esetben a fentiekben meghatározott célokon túl a tudatosan előállított tartalom fogja generálni a látogatóidat. Igaz, több szempont teljesülése szükséges ehhez, de ennél a verziónál beszélhetünk SEO-ról.
Miért olyan fontos a tartalomgyártás a vállalkozások életében?
Az, hogy miért fontos az online jelenlét, jelen esetben a tartalomkezelés, talán a fenti célok magyarázzák a legjobban. Ugyanis a tartalomkezelés fogja biztosítani számodra mindezt. Talán másik oldalról is érdemes megközelíteni mindezt, az, amit a folyamatos tartalomkezelés tud nyújtani az az, hogy folyamatosan jelen vagy a piacon, mindez növeli az esélyeidet a stabil ismertség kiépítésére. Az online jelenlét önmagában és elsőként nem bevétel növekedést eredményez, azonban a hosszútávú, releváns, célzott tartalomgyártás növelheti a bizalmat a potenciális vásárlóidban, ezáltal az érdeklődők, vásárlók számát is növelni tudod. Nagyon fontos, hogy nemcsak a munkáddal kell bizalmat építened, hanem a jelenléteddel is, hiszen ezzel is ki tudod alakítani számodra a stabil vevőkört. Így válnak értékessé a hosszabb távon is fennmaradó vállalkozások, melyekben az emberek is jobban megbíznak.
Másik szempont lehet a fentebb említett SEO, ugyanis nem működik mindez hatékonyan a minőségi tartalom nélkül. Szükség van azokra a releváns tartalmakra, ami a látogatóból érdeklődőt varázsol; az érdeklődőből pedig vásárlót konvertál. Ezt valóban a minőségi tartalomgyártással és a megfelelő kulcsszókutatással éred el. Ha erre kellő hangsúlyt fektetsz, akkor a SEO organikusan biztos elérést fog eredményezni számodra.
Milyen iparágra jellemző a tartalomgyártás?
Ha szakértőt keresel a feladat ellátásra, akkor az online marketingesek, marketingesek, szövegírók és a tartalomgyártók lesznek a te embereid. A marketingesek általában együtt dolgoznak szövegírókkal is, így elég csak egy embert megbíznod a tartalmak elkészítésével. Ezzel garantáltan jó kezekbe fognak kerülni a posztjaid, cikkeid. Ha a szövegírás mellett még más szolgáltatásra van szükséged, akkor érdemes egy marketingügynökséget, vagy stratégiai marketing szakértőt felkeresned felkeresned. Ezáltal komplex szolgáltatást fogsz kapni, a stratégia kialakításában is segítséget kapsz, megvalósításban is szakértők fognak veled dolgozni – legyen szó email marketingről, hirdetésekről, socail management-ről, stb.
Ha viszont te magad készítenéd el a tartalmaidat, attól sem kell visszariadni megpróbálkozhatsz vele. Fontos szempont a rendszeresség, és az értékes, kapcsolódó tartalom a célpiac felé. Érdemes azért stratégiával kezdeni ezt is, hogy ne a „levegőbe” menjen a történet, továbbá, hogy a fő marketing célokat szolgálja. Iparág terén jellemzően az online szolgáltatók azok, akik folyamatosan tartalmat gyártanak, de manapság már az offline vállalkozók is egyre leleményesebben jelennek meg az online felületeken.
Milyen csatornák állnak rendelkezésre a tartalomgyártásra?
Lehet saját honlapod, vagy akár létrehozhatsz egy ingyenes blogot is, ahová a blogcikkeid, képgalériád kerül majd. A weboldal előnye, hogy itt nemcsak blogcikkeket tehetsz közzé, hanem például letölthető PDF oktatóanyagot is tehetsz fel, sőt a szolgáltatásaidat, referenciáidat is közzé teheted.
A közösségi média elképesztő erővel bír az online világban, hiszen itt érheted el a legnagyobb közönséget és a csoportokban a célközönséget is. Létrehozhatsz Facebook oldalt vagy csoportot, ahol a folyamatos képes, szöveges, videós tartalomgyártással követőket, csoporttagokat szerezhetsz. Instagramon viszont azok a vállalkozások vannak előnyben, amelyek képes vagy videós tartalmakat készítenek. A TikTok még sokak számára ellenszenves, azonban a Youtube mellett ez az egyik legnépszerűbb online platform a videós tartalomgyártáshoz. Ha pedig külföldi célcsoportod van, akkor a Reddit, a Twitter és a Youtube lesz a te platformod.
Záró gondolatok
Napjainkban lehetetlen, hogy a tartalomgyártást elengedje egy vállalkozás. Talán az egyik legstabilabb marketing eszköznek mondhatjuk, ugyanis célzottan a terméked, szolgáltatásod irányába tudod fordítani az érdeklődőket. Fontos, hogy mindez akkor fog valódi eredményekkel járni, ha a releváns tartalmakat teszel közzé felépített stratégia mentén.
Emellett figyelembe kell még venned, hogy megfelelő elvárásokat támassz a tartalommarketing tevékenységed felé. Mivel nem direkt értékesítés történik ezzel, ezért a vásárlási konverzió csak közvetve fog növekedni ennek hatására. Érdemes az időbeli elvárásokat is reálisan kezelni, ugyanis a márka ismertség növekedése, elterjedése, továbbá az elköteleződés kialakulása egy hosszú, és csak bizonyos mértékig gyorsítható folyamat.