fbpx

Remarketing – mit jelent és hogyan használd?

Vállalkozásod szempontjából fontos, hogy ne csak hirdess, hanem keresd fel a kosárelhagyóidat, oldallátogatóidat és az érdeklődőidet újabb vagy jobb ajánlatokkal. Természetesen ezt a megfelelő szoftverek, mint például a Facebook, a Google Ads, vagy épp a szuperül felépített email marketing szoftvered automatikusan elvégzik helyetted. Nézzük is meg, hogy mi az a remarketing pontosan és hogyan hasznosíthatod a vállalkozásod marketingében!

Mit is jelent az újbóli értékesítés?

Többféle megközelítési szempontot vehetünk figyelembe. Egyrészről ezzel az eszközzel nagyon pontosan beállított, célzott hirdetéseket, figyelemfelkeltő üzeneteket jeleníthetsz meg. De kiknek is? Azoknak, akik érdeklődtek a szolgáltatásod iránt, esetleg vásárlás nélkül hagyták el a honlapodat, vagy a kosárba hagyták a kiválasztott terméket, vagy szolgáltatást. A remarketing által úgy jeleníthetők meg a hirdetéseid, hogy pontosan az imént említett látogatók fogják megkapni második, harmadik körben a célzott üzeneteket, hirdetéseket – éppen akkor egy teljesen más honlapon szörfözik! Bármilyen honlapon is legyen, a hirdetési sávban üzenhetsz neki egy jobb ajánlatot, vagy prezentálhatod újból az ajánlatod, amit az imént kihagyott.
Másrészről a remarketing alatt érthetünk egy olyan megközelítést is, miszerint a vásárlókat ösztönözzük újbóli vásárlásra, ez megtörténhet közvetlenül a vásárlás utánalásd upsell, megtörténhet a sales ajánlat felkínálása utána, azonban vásárlás kihagyását követően – lásd downsell. Ezen túl pedig megtörténhet célzott üzenetekkel, hosszútávú levélsorozatokkal, amelyek egy megvásárolt terméket, szolgáltatást követően célzottan, egy újabb (kiegészítő, ráépülő) termék, vagy szolgáltatás megvásárlására ösztönözi a vásárlókat.

Miért fontos, hogy remarketinget használj?

Fontos kérdés! Sok esetben a vállalkozások csupán az új vásárlók megszerzésére összpontosítanak. Ez azonban egy profitábilis üzleti modell eléréséhez kevés. Számos értékesítési lehetőség létezik még, amely a profit maximalizálását segíti elő a vállalkozásod számára. Praktikusan ezt a modell épp az üzleti-, értékesítési modell, illetve a marketingstratégia felépítésekor érdemes kidolgozni. Érdemes meghatározni egy arányt ezek teljesülésére, ugyanis más forrásokat kell elkülöníteni egy új ügyfél, továbbá egy meglévő ügyfél megszerzéséhez, sőt mi több, más lépéseket is igényel mindez.

Ezen felül fontos azt is látni, hogy sok esetben a remarketing hirdetésekkel továbbsegítheted az érdeklődőt a vásárlási döntésének a meghozatalában. Főleg olyan esetekben, ahol nem elegendő nekik egyszer, vagy kétszer találkozniuk a termékeddel, vagy szolgáltatásoddal. Egy forró érdeklődőt sokkal könnyebb meggyőzni a vásárlásról, mint egy teljesen új, hideg ügyfelet. Ezzel pedig rengeteg pénzt és időt spórolhatsz meg, amit a további hirdetések felemésztenének, ebből kiindulva a remarketing költséghatékonyabb hirdetési lehetőség lesz a vállalkozásod számára – sőt mi több, és talán fontosabb is, hogy segítségével jóval célzottabban tudod elérni a már ismert célközönségedet.

Hogyan tudsz hirdetések segítségével remarketingezni?

Google Ads és Facebook hirdetések esetében magánál a hirdetés beállításoknál, illetve a célcsoportok kialakításánál van mód arra, hogy létrehozd azt a célközönséget, amely utána a második, harmadik…stb körös hirdetésedet fogja megkapni. Technikai alapfeltétel természetesen a követőkód, amely a látogatásokat rögzíti és ezáltal az adott weboldal látogató bekerül az újabb céllistába, szegmensbe. Ezek a beállítások mondhatni haladóbb lépések, épp ezért érdemes specialistára bízni mindezt, ezen felül pedig érdemes előre gondolkozni, ugyanis a hirdetési, kampány stratégia felállításánál már kalkulálni kell ezzel a feladattal, lépéssel is.

Hogyan tudsz e-mail marketing segítségével remarketingezni?

Ahhoz, hogy mindez megvalósuljon természetesen szükséges egy ügyféllista / ügyféladatbázis, és elengedhetetlen egy email marketing szoftver, amely magát az adatbázist tárolja, továbbá a levélküldéseket és azok feltételeit kezeli. Érdemes egy jól felépített email marketing rendszer működése során használni, illetve ezt az ágat is beépíteni az értékesítési modellbe.

Lehet azt mondani, hogy ez már működő és nagy ügyféladatbázissal rendelkező vállalkozások számára ajánlott, viszont nem teljesen igaz, ugyanis induló vállalkozások számára is érdemes már eszerint berendezkedni és kihasználni a vásárlások utáni célzott értékesítés lehetőségét.

Ha belevágnál ebbe, akkor kezd azzal a folyamatot, hogy a termékeidet vagy szolgáltatásaidat strukturálisan felépíted, hogy melyik-melyik után következik, melyik melyiknek lehet a remarketing ajánlata. Ezt követhetik azok a levélsorozatok, amelyek bemutatják az újonnan kínált terméket vagy szolgáltatást, mint kiegészítő ajánlat.

Mindezeken túl – talán nulladik lépésnek is mondhatnám – egy stabil email marketing szoftverre (Sales Auto Pilot, Mailer Lite…) is szükséged lesz, amely minden olyan funkcióval bír, amely segítségével hosszútávon megvalósíthatod a levélsorozatok kiküldésének automatikus működését. Ezen folyamatok felépítésekor szintén érdemes egy specialistára is gondolnod, ugyanis a rendszer működéséhez kivitelezési lépések is társulni fognak. Ennek az értékesítési folyamatnak a felépítésekor talán kulcsmomentumnak nevezhetném, hogy a termékek, szolgáltatások megrendelése megfelelően rögzüljön a programba, ugyanis ez lesz az első és legfontosabb feltétel, amely az inputot adja a levélsorozat elindulásához.

Záró gondolatok

Bízom benne, hogy ezzel az összefoglalóval sikerült bemutatni – legalább alap megközelítésben – a remarketing működés típusait, lépéseit, lehetőségeit, nehézségeit. Véleményem szerint egy tudatosan működtetett vállalkozás esetében elengedhetetlen a remarketing és ezáltal az automatizált rendszerek implementálása.

Olyan lehetőségeket biztosít, amely segítségével sokkal tudatosabban tudsz nyitni a termékeid, vagy szolgáltatásaid értékesítése felé. Sőt mi több, ahogy a mondás is tartja, mindig olcsóbb egy meglévő, vagy éppen a vásárlási folyamatban benne lévő ügyfélnek értékesíteni, mint egy újnak.

A fentiekben a remarketing folyamat alapjait mutattam be, ugyanis, mint ahogy mindig mondom, személyre szabottan van lehetőség a leginkább testhez álló értékesítési folyamatokat kialakítani. Ez pedig onnan indul, hogy ismeretes az üzleti modell, az -stratégia, a termék-, szolgáltatás paletta, a technikai háttér, a belső kapacitások pl termékbemutató videók készítésére és sorolhatnám….

Ennek elindítására ajánlanám az érdeklődőknek a Marketing Bumm ingyenes átvilágítási rendszerét, amellyel egy lépéssel közelebb tudsz kerülni a személyre szabott értékesítési folyamat kialakításához     https://marketingbumm.hu/ingyenes-atvilagitas/

Ha hasznosnak találtad a cikket, hagyj itt egy Like-ot és ne felejtsd el az ismerőseiddel is megosztani. :)

A Marketing Bumm Üzleti Blogját olvasod éppen. A blogot azért hoztam létre, hogy olyan hasznos üzleti tartalmakat osszak meg veletek, amelyek vállalkozók és leendő vállalkozók számára is egyaránt érdekesek lehetnek. A cél az, hogy olyan témákról írjak, olyan kérdéseket válaszoljak meg, amelyek napjainkban aktuálisak a leendő-, egyéni-, mikró- és kisvállalkozások számára.

Ha van olyan téma, amiről szívesen olvasnál, akkor ne tartsd magadban!

Ha hírlevélben szeretnél értesülni a legfrissebb blogcikkekről, VAGY érdekel az ingyenes konzultáció lehetősége, akkor javaslom ne habozz!

Hoppá!

INGYENES anyagok, amelyek  segítségével garantált lesz a vállalkozásod fejlődése!