fbpx

Mitől jó egy weboldal?

Az online jelenlét kialakítása során bizonyára mindenkinek a weboldal készítés jut eszébe először. Talán, mint komolyabb online marketing csatorna, valóban ez az első lépés, főleg online értékesítés esetén….

Azonban ahhoz, hogy az online jelenlétünket sikeresen kialakítsuk elengedhetetlen, hogy magának az online jelenlétnek a miértjeit megválaszoljuk, és az online stratégiánkat felépítsük. Ez nagyjából egy egyszeri időráfordítást jelent – és nem is napokról van szó – azonban számos olyan előnye van, amely a későbbiekben hozzásegít minket az egységes üzleti stratégia kialakításához.

Ebben a cikkben megnézzük, hogy miként segít hozzá az online stratégia alkotás egy jó weboldal kialakításához, ezt követően pedig a jó weboldal, hogyan segít elérni az üzleti céljainkat.

Lássuk a részleteket!

Mielőtt a weboldalak témájába belevágnánk, mint ahogy a többi online marketing eszközt, ezt is szükséges rendszerbe helyeznünk. Erre leginkább azért van szükség, hogy később könnyebb dolgunk legyen a marketing célok kialakításával. Ahhoz, hogy a megfelelő célt ki tudd találni (akár) a weboldaladnak, mindenképp érdemes a lehetőségeket számba venni, hogy mit is lehet nyerni az online jelenlét kialakításával.

Megfelelő webstratégia kialakítása

Lehet elsőre komplikálnak hangzik, hogy stratégia mentén építünk weboldalt, meg, hogy még egy stratégia a sokadik stratégia mellé…. 😀 Ezek a lépések azonban a vállalkozás előkészítési szakaszában valóban szükségszerű lépések lesznek (ja, és természetesen ezek a stratégiák sem össze vissza épülnek…).

Számos (sokkal több) olyan weboldal készül, amelynek látványosan nincs hozzáadott értéke a profittermelésben. Úgy vélem a bemutató weboldalak korszaka lejárt, természetesen a funkciója vitathatatlan, azonban a fogyasztóknak a legtöbb esetben ennél már jóval több kell – tulajdonképpen ezért járt le az idejük. Önmagában azt nem elemezném, hogy mitől lesz „kevés” egy weboldal – mert nem a gyengeségek kiemelése és bizonyítása lenne a cél – inkább az új elemek szerepének fontosságára mennék rá.

Az online jelenlét céljainak felállítását követően a webstratégia fogja biztosítani számodra azt az alapot, amely olyan weboldalt segít számodra felépíteni, megteremteni, amely valódi üzleti potenciált jelent. Tulajdonképpen az lenne a cél, hogy hozzásegítsen az ügyfélszerzéshez, az értékesítési volumen növeléshez, a lead generáláshoz stb….

Ahhoz, hogy ez megvalósuljon jóval több kell annál, mint hogy bemutassuk, hogy hányban alakult a cégünk, vagy ehhez hasonlók. Tulajdonképpen itt nyer értelmet minden stratégia, ugyanis ideális esetben az üzleti stratégiánkkal, marketingstratégiákkal és minden online eszközünkkel összhangban kell lennie a weboldalunk tartalmának.

Mik a hasznos tartalmak

Szóval ott tartunk jelenleg, hogy a webstratégiában összeszedtük, hogy milyen irányba indulunk el a weboldalunkkal, ezen túl beleillesztettük az egyéb más stratégiánkba, hogy az üzenete is egyértelmű legyen.

Ezen a ponton meg kell nézni, hogy melyek azok a konkrét tartalmak, amelyeket szerepeltetnünk kell az oldalunkon. Ha jobban belegondolunk, itt nem a legyártása lesz az, ami, „nehézséget” jelent, hanem önmagában az, hogy mi kerüljön fel és milyen formában. Tulajdonképpen ezért lesz fontos a korábban összeállított üzleti modell, mert ha szigorúan vesszük, akkor az ott meghatározott fő üzleti irányok és ott megválaszolt kérdések fogják a weboldalunk vázát jelenteni.

Ha csak egy dolgot lehetne választani, hogy mi szerepeljen információként a weboldaladon, akkor én azt emelném ki, hogy a terméked, szolgáltatásod milyen problémákat old meg. Úgy vélem ez a legfontosabb, de fussuk át miket érdemes még szerepeltetni az oldalon:

  • Kinek fog megoldást jelenteni
  • Milyen formában kínálod ezt a megoldást
  • Hogy tudják mindezt megvenni tőled
  • Miért vegye igénybe szolgáltatásod
  • A megoldásod milyen eredményt jelent számára
  • Vélemények azoktól, akik már vásároltak

Üzleti profiltól függetlenül ezeket emelném ki, nyilván ennek megvannak a további lebontásai. Ezen felül természetesen vannak még olyan elemek, amelyek kihagyhatatlanok – a termékek, szolgáltatások részletezése, ennek a mélysége és beillesztése leginkább az üzleti profiltól függ. A bemutatkozás, misszió rész sem maradhat el, ez is fontos blokk lesz az oldalon.

Összességében a fentieknek a pontos meghatározása éppen a webstratégia során alakul ki. Az fog segíteni abban, hogy pontos és megfelelő irány legyen a weboldal tervezés során. Nagy kérdés szokott lenni minden alkalommal a design. Természetesen fontos, és kiemelt szerepe van abban, hogy prezentálja a vállalkozásod, azonban az a személyes véleményem, hogy inkább a tartalomra érdemes helyezni a hangsúlyt. Persze ettől függetlenül vannak „kötelező” design elemek, az arculat önmagában nem egy elhanyagolható kérdés.

Gondolkodj hosszú távon

Mint említettem a weboldaladnak is passzolni kell a többi marketing csatornádhoz, meg kell találni a helyét és a szerepét a marketingstratégiádban. Azonban, mint mondtam, egy weboldal nem csak bemutató oldalként funkcionál, így kiemelt szerepe lehet az értékesítésben is. Természetesen egy webshop esetében ez egyértelmű, azonban szolgáltatás alapú vállalkozások esetén sem lehetetlen.

Pontosan ezt szerettem volna szimbolizálni ezzel a fejezettel. Ugyanis, ha az előzőekben körvonalazott webstratégia alapján építesz weboldalt, és a üzleti modelled is esetleg az online értékesítés felé hajlik, akkor ennek a weboldal építésében is meg kell jelennie. Ha egyből nem is ezzel indulsz el, akkor pedig számolni kell ezzel a ténnyel hosszútávon és az alapokat már eszerint felépíteni.

Ezen gondolatsor mentén említeném meg a feliratkoztatást is, amelyre lehetséges, hogy a kezdet kezdetén még nem gondolsz, azonban, ha a jövőben szeretnél a lista építésre hangsúlyt fektetni, akkor érdemes mindezt már az elején beépíteni a weboldalad struktúrájába. Ebből kifolyólag már ezen a ponton érdemes az e-mail marketing szoftver kérdését átgondolni, mert érdemes ezzel, és ennek a funkcióival időben megismerkedni és számolni.

Záró gondolatok

Számos már-már törvényszerűségnek tekinthető gondolatot lehetne még kiemelni, például, hogy legyen jól működő mobil verziós nézete is a weboldaladnak, legyen jó a betöltési sebessége, legyen átlátható és összefoglaló a tartalma ésatöbbi.

Összességében azonban mégis azt emelném ki, mint legfontosabb tényezőt, hogy amennyiben hasznos weboldalt szeretnél, az üzleti modelled mentén kerüljön kialakításra, webstratégia alapján. Mint említettem, ez fogja számodra biztosítani azt a lehetőséget, hogy az értékesítésbe is betársuljon az oldalad. Ezen túl fontosnak tartom, hogy ne statikus elemként tekints rá, hogy egyszer elkészült és nincs vele teendő. Számos lehetőség van benne, amelyet érdemes kihasználni az értékesítés támogatása céljából. Gondolok itt hirdetéssel összeköthető érkezési oldalak készítésére, vagy az ajánlataid értékesítési oldalon történő prezentálására. Ezek mind-mind dinamikus, értékesítési folyamathoz kapcsolódó elemek, amelyek még nem egyből weboldal építéskor jelentkeznek.

Összességében tehát az a weboldal, amely valóban támogatja a vállalkozásod, az nem kifejezetten egy bemutató oldal lesz. Dinamikus marketing csatornaként érdemes rá tekinteni, amely számos értékesítési lehetőséget is hordoz magában. Természetesen a jellemzőit tekintve igencsak szubjektív, hogy kinek milyen stílusú weboldal tetszik és milyen felépítésű illik az üzleti profiljához, azonban ebben az esetben is azt emelném ki inkább, hogy elsősorban az ügyfeleid szempontjait kell figyelembe venni, és aszerint megtervezni az oldal kinézetét és felépítését.

Bízom benne, hogy tudtam segíteni ezzel az összefoglalóval és más szemszögből bemutatni a weboldalak felé támasztott igényeket!

Ha hasznosnak találtad a cikket, hagyj itt egy Like-ot és ne felejtsd el az ismerőseiddel is megosztani. :)

A Marketing Bumm Üzleti Blogját olvasod éppen. A blogot azért hoztam létre, hogy olyan hasznos üzleti tartalmakat osszak meg veletek, amelyek vállalkozók és leendő vállalkozók számára is egyaránt érdekesek lehetnek. A cél az, hogy olyan témákról írjak, olyan kérdéseket válaszoljak meg, amelyek napjainkban aktuálisak a leendő-, egyéni-, mikró- és kisvállalkozások számára.

Ha van olyan téma, amiről szívesen olvasnál, akkor ne tartsd magadban!

Ha hírlevélben szeretnél értesülni a legfrissebb blogcikkekről, VAGY érdekel az ingyenes konzultáció lehetősége, akkor javaslom ne habozz!

Hoppá!

INGYENES anyagok, amelyek  segítségével garantált lesz a vállalkozásod fejlődése!