fbpx

Mire jó az email marketing?

A legutóbbi Facebook leállás talán sokakat ráébresztett arra, hogy nem jó csupán egyetlen marketing csatornát használni a kommunikációhoz. Mi van akkor, ha hosszabb időre leáll a Facebook és a hozzá tartozó Instagram? Reméljük, hogy ez nem fog bekövetkezni, de mégis érdemes készíteni egy B tervet is. Legyen több marketing csatorna, amit használsz!

Korábbi cikkekben már több körben szót ejtettünk a marketing szerepéről, az online marketing csatornákról, a social media platformok fontosságáról – többek között a tartalomgyártásban. Ezen témánkat tovább boncolva ejtsünk szót az email marketing szerepéről, mint az egyik legfontosabb marketing csatornáról.
Tehát mire is jó? Dióhéjban arra, hogy az érdeklődőidből vásárlókat varázsolj egy többnyire ingyenes eszköz segítségével. Az eredményesség kulcsa a hírlevél folyamatos kiküldése és az érdeklődők bizalmának megnyerése. Innentől pedig már egyenes az út a remarketinghez.

Lássuk a részleteket….

Miért érdemes feliratkozói rendszert készíteni?

A válasz mondhatni egyszerű, a feliratkozói rendszer lehetőséget biztosít arra, hogy az egyéb marketing csatornák érdeklődőit egy helyre gyűjt, és direkt levelezésbe tudja kezdeni velük. Az ügyféléletút során ez, mint következő lépés hatalmas lehetőségeket hordoz magában, amelyet akár a kapcsolattatásban, akár az értékesítésben a magad javára tudsz fordítani.

Most biztosan azt gondolod, hogy az e-mail marketing ideje lejárt. Sokan éppen azért jutnak erre a következtetésre, mert ők maguk is számos kéretlen levelet kapnak. Viszont gondold csak át, a saját hírlevél stratégiádnak Te magad vagy a kovácsa, tehát a képlet egyszerű, gyárts olyan tartalmat, amellyel Te magad nem a kéretlen levelező skatulyába kerülsz bele (potenciális) ügyfeleidnél.

Szakmai szempontokat figyelembe véve, ha eredményeket szeretnél, akkor igenis szükséged van egy e-mailes feliratkozói rendszerre. Ugyanis aki ide feliratkozik, az valóban érdeklődik a terméked, szolgáltatásod, infoterméked iránt, vagy mert állandó kapcsolatban akar veled, vagy a márkáddal maradni hosszútávon. Éppen ezért a leveleid eszközök lehetnek a bizonytalankodók meggyőzésére, informálására, ugyanis a leveleid által meggyőzheted őket arról, hogy szüksége van a szolgáltatásodra, legyen az egy 10 alkalmas coaching program, egy SEO-átvizsgálás a honlapján, vagy éppen új szövegek a blogoldalára, stb – amit éppen szolgáltatsz. Ezen felül természetesen az akcióid kihirdetésére – akár belső akciókról legyen szó – is van mód, vagy ügyfél elégedettség visszamérésére, komolyabb email marketing rendszerek pedig már ügyféladatbázisként, vagy CRM rendszerként is tudnak funkcionálni, amelyek valójában sales támogató rendszerként funkcionálnak.

Mire jó az email adatbázis?

Ahogy már említettem az adatbázis lehetőséget biztosít számodra, hogy az ügyfeleid, vagy leendő ügyfeleid, érdeklődőid egy helyen kezeld. Fontos szempont, hogy mindezeket a GDPR szabályozások megfelelő betartásával tudod szabályosan megtenni. Erre abban az esetben is figyelned kell, ha feliratkoztatsz, mert abban az esetben is érvényesíteni kell ezeket a szabályokat. Ezekről bővebben olvashatsz egy korábbi adatvédelmi témájú blog cikkemben.

Az email adatbázisod egy folyamatosan bővülő, némiképp csökkenő (a leiratkozások miatt) lista lesz, amelyet érdemes időnként különböző stratégiák alapján intenzívebben bővíteni. Ugyanis, ha szolgáltató vagy, esetleg infotermékeket árulsz, akkor ez az adatbázis képes leszel könnyebbé tenni az ügyfélszerzést és az értékesítést. Nagy potenciál rejlik benne, mert érdeklődőből vásárlót, vásárlóból újravásárlót, újravásárlóból pedig többszörös újravásárlót alakíthatsz a hírleveleid, marketing leveleid segítségével. Az adatbázisod csak a tiéd, ha viszont együttműködésre adod a fejed, akkor egy másik szolgáltató ajánlhatja a szolgáltatását a saját feliratkozóinak, míg ez fordítva is igaz.

Miért kell hírlevelezned a követőiddel?

Ahogy fentebb is szóba került már, hogy amennyiben email marketingre adod a fejed, fontos szem előtt tartanod a GDPR és adatvédelmi szabályozásokat. Fontos tudni, hogy kizárólag abban az esetben levelezhetsz az adatbázisodban szereplő emberekkel, amennyiben ők kifejezték ez iránti hozzájárulásukat. Egyéb esetben semmiféle marketing célú megkeresés nem továbbítható számukra – tehát mondhatjuk úgy is, hogy a hírlevelezés részt ezzel kell kezdeni!

Hírlevelezni tulajdonképpen azért kell, mert így ápolod a kapcsolatot a leendő, vagy meglévő ügyfeleiddel. Ennek sok esetben a tájékoztatás, az információ átadás, a vállalkozást érintő hírek a témái, és semmiképp sem minden esetben a sales. Éppen ezért egy jóval közvetlenebb és ezáltal direktebb csatornáról beszélhetünk. Tegyük fel, hogy egyéb esetben szembejött velük egy hirdetés, amivel pl egyszer találkoznak, jóval kevésbé vált ki belőlük elköteleződést, vagy esetleg vásárlási szándékot.

Éppen ezért érdemes a hírleveleken keresztül barátságosan megmutathatod, hogy milyen szolgáltatásaid vannak, mik a referenciáid, mivel foglalkozol a hétköznapokban stb. A hírlevélben az a jó, hogy mindenki akkor olvassa el, amikor éppen a legjobb számára az időpont, így nem egy idegesítő, kéretlen spam lesz az üzeneted. Témákat tekintve egy nagyon jó módszer az, amikor edukatív tartalmat ötvözöl a promócióval. Az edukatív tartalom ráébreszti a feliratkozót, hogy például a vállalkozásában mik a fejlesztendő területek és a promóción keresztül rögtön megoldást is kap erre.

Pszichológiai tény, hogy az emberek annyi ideig döntenek, amennyi időt hagynak nekik. Ezért, ha szeretnéd a szolgáltatásod minél hamarabb értékesíteni, akkor szabj meg egy idősávot arra, hogy megvásárolhassák tőled. Az e-mailek segítségével, amelyeket a promóciós időszakhoz tudsz időzíteni, szépen lassan rávezetheted a feliratkozóidat arra, hogy szükségük van a szolgáltatásodra, ráadásul figyelmeztetheted is őket, hogy mennyi idejük maradt a vásárlásra. Persze ha valaki már vásárolt, akkor ösztönözheted az újravásárlásra is az e-mailek által.

A remarketing

A megfelelően felépített adatbázis nemcsak a vásárlóvá formálást biztosíthatja, hanem akár az újravásárlást is ösztönözheti. Ennek azonban csak az egyik lába a megfelelően felépített adatbázis, a másik fontos eleme ugyanis maga az email marketing rendszer, amely bizonyos lépések mentén felépítve képest kezelni a már meglévő vásárlásokat, és ezáltal újravásárlásra ösztönző hírlevél sorozatok indíthatók. A statisztikák az mutatják, hogy sokkal könnyebb a meglévő ügyfeleknek értékesíteni, mint új ügyfeleket meggyőzni a vásárlásról.

Tehát, ha egy valóban jó marketing csatornát keresel, érdemes keresni egy e-mail marketinghez használható programot. Ma már remekül automatizálható szoftverek léteznek erre, így, ha előre elkészíted a kampány szövegeit, akkor beidőzítve fut majd a háttérben, miközben te máson dolgozol. Az ügyfeleim számára a Sales Auto Pilot-ot, illetve a Mailer Lite-ot szoktam ajánlani, természetesen az, hogy melyik lesz a nyerő választás, azt leginkább az üzleti modell és a távlati célok szokták meghatározni.

Záró gondolatok

Nem véletlen, hogy az email marketinget az egyik legfontosabb marketing eszközként mutattam be, ugyanis a legtöbb potenciál ebben rejlik. Ügyfél adatbázist tudsz kezelni vele, hírlevél rendszert tudsz működtetni, kampány és remarketing levélsorozatokat tudsz indítani…és még természetesen sok mást, attól függően, hogy milyen rendszer kerül felépítésre. Ezeknek a stratégiáját és rendszerépítést érdemes szakértőre bízni, ugyanis a többi marketing folyamattal, tartalomgyártással, üzleti modellel is érdemes összehangolni, ahhoz, hogy minden üzleti lehetőséget maximálisan ki tudj használni.

Amennyiben ilyen irányú terveid vannak, akkor a Marketingbumm segítségével meg is valósíthatod mindezt. Kezdő lépésként egy ingyenes audittal kezdenénk, amely az automatizálási lehetőségek feltárását foglalja magába. Várlak szeretettel!

Bízom benne, hogy tetszett a cikk.

Ha hasznosnak találtad a cikket, hagyj itt egy Like-ot és ne felejtsd el az ismerőseiddel is megosztani. :)

A Marketing Bumm Üzleti Blogját olvasod éppen. A blogot azért hoztam létre, hogy olyan hasznos üzleti tartalmakat osszak meg veletek, amelyek vállalkozók és leendő vállalkozók számára is egyaránt érdekesek lehetnek. A cél az, hogy olyan témákról írjak, olyan kérdéseket válaszoljak meg, amelyek napjainkban aktuálisak a leendő-, egyéni-, mikró- és kisvállalkozások számára.

Ha van olyan téma, amiről szívesen olvasnál, akkor ne tartsd magadban!

Ha hírlevélben szeretnél értesülni a legfrissebb blogcikkekről, VAGY érdekel az ingyenes konzultáció lehetősége, akkor javaslom ne habozz!

Hoppá!

INGYENES anyagok, amelyek  segítségével garantált lesz a vállalkozásod fejlődése!