fbpx

Milyen blog témák állnak rendelkezésre?

Legutóbbi cikkünkben azt taglaltuk, hogy miért is fontos egy vállalkozásnak nagy hangsúlyt fektetnie a blogolásra. Azóta már tudjuk nagyon jól, hogy bizalmat épít, szakmaiságot sugall, építi a közösségedet, növeli a weboldal látogatottságodat, informál és tájékoztat, és nem utolsó sorban a keresők is szeretik!

Pontosan ezért nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy vállalkozóként kiemelt szerepet kell fordítanod a folyamatos online jelenlét. Számtalanszor említettük már, hogy ezt rengeteg online marketing csatornán meg tudod tenni – social felületek, hírlevelezés és természetesen ide soroljuk a blogolást is.

Blogolás esetében több kategóriát különíthetünk el, számtalan blog létezik – gasztro, szakmai, politikai, hírblogok, utazós blogok, bulvár blogok és sorolhatnám. Számtalan esetben az adott blog nem egy vállalkozás marketing eszköze, hanem tulajdonképpen a fő profilja. A mi esetünkben, ahol online marketing csatornaként funkcionál, ebben az esetben kifejezetten üzleti jelentőséggel is bír. Éppen ezért mondhatjuk el azt, hogy kifejezetten népszerű formává vált az üzleti blogírás, ahol nemcsak a vállalkozásodat vagy a szolgáltatásodat mutathatod be, hanem akár vírusként terjedő edukatív posztokkal is egyengetheted az ügyfélszerzésedet, brand építésed.

De hogyan lesz egy tartalom vírusként terjedő? Úgy, hogy olyan témára tapintasz rá, amire rendkívül érzékeny a célközönséged, emellett pedig a problémára is megoldást kínálsz. Kiemelten fontos még, hogy nem csak érdekességekkel, szórakoztató vonallal szolgál, hanem informatív, tényeket, szakmai információkat közöl. Ha elkezdesz egy ilyen tartalmakat gyártani, megosztani, vagy akár hirdetni, akkor egy idő után az emberek kézről kézre adják majd a cikkedet. Ne feledd, fontos, hogy az adott témák mindig a célközönséged kérdéseire adjanak választ, megoldást.

Milyen témában blogolj?

A fentebb említett blog kategóriák már nagyban segítenek abban, hogy témát találj a blogoláshoz, sőt mi több le is szűkítik a lehetőségeket.

De lássuk csak, tulajdonképpen bármilyen témáról lehet remekül írni, ha a benne szereplő információk megfelelnek a valóságnak, és a blogposzt mégis olvasmányos. A legjobban futó témák manapság az üzleti és a Business&Café blogok, ahol egy szakértő megírja a tapasztalatait, vagy akár edukatív jelleggel hozza létre a posztot. Ez bonyolítható akár azzal is, ha két szakértő beszélget, hiszen erről is készíthető egy olyan leírat, amiből végül blogsorozathoz jutunk. Az üzleti cikkek rendkívül jól mennek a vállalkozók és cégvezetők körében, ráadásul a Business&Café kikapcsoló hangulata még inkább felkelti az emberek érdeklődését.

Másik felkapott téma a vállalkozás indítása, webáruház felépítése és ezek működtetése, továbbá a marketing világa. Ma már rengeteg ember indít vállalkozást, és még többen szeretnének, így akár rövid idő alatt is nagyot nőhet a blogod látogatottsága. Természetesen abban az esetben ha releváns információkat teszel közzé, amely valóban hasznos és építő jellegű az olvasóid számára.

A divat, az egészséges életmód, az utazás és a gasztro legalább tíz éve remekül használható témák, hiszen az emberek egyre inkább egészségtudatosak, és ezzel a szórakozás és az elegancia is együtt jár. Ha ilyen jellegű vállalkozásod van, érdemes az élménybeszámolókon kívül hasznos anyagokról is posztolni, hiszen a kereslet megvan rá.

Mi van akkor, ha a te vállalkozásod nem szerepel a fentiek között? Nem érdemes búslakodni, hiszen a fenti példasor csak a jéghegy csúcsa. Számos remekül teljesítő terület van még, és ahogy korábban olvashattad, szinte bármilyen téma felfuttatható tudatos online jelenléttel és remek szövegekkel!

Milyen örökzöld témákban érdemes írni?

Sok üzleti blog ott bukik el, hogy nem építi fel sem a stratégiát, sem pedig a témákat, pedig sokkal könnyebbé tenné a saját helyzetét ezzel. Létezik ugyanis jó pár örökzöld téma, amire az emberek sokkal inkább kattintanak!

Az örökzöld témák – mint ahogy azt a nevük is jelzi – sosem mennek ki a divatból. Már több éve is foglalkoztatta az embereket a fejlődés, a pénz, a hatékonyság, az időgazdálkodás, a problémamegoldás, a hogyan és a miért. Tehát egy olyan témában biztosan befutó lehet a blogod, mint a “Hogyan keressünk több pénzt és időt a kiszervezéssel?” vagy a “Miért olyan hatékony a marketingstratégia, hogy többet kereshetsz általa?” és még sok más ehhez hasonló kérdés.

Érdemes tehát ilyen örökzöld témákban gondolkodni. Emellett pedig elképesztően fontos, hogy a témákat le is kutasd. Miről ír a konkurencia? Mi foglalkoztatja az ügyfeleidet? Milyen gazdasági változás várható a közeljövőben és mi lehet ennek az előnye? Hogyan tudsz ebből előnyt kovácsolni a blogod használatával? Melyek azok a kérdések, amikre pont a te szolgáltatásod ad választ?

Záró gondolatok

A témák tehát lehetnek szerteágazók a vállalkozásod üzleti profiljától függően. Érdemes mindezt úgy felépíteni, hogy passzoljon a marketingstratégiádhoz, és üzletileg is meg legyen az eredménye (pl weboldalra forgalomterelés). Találhatsz ki ügyfél visszajelzésekből témákat, a piac aktuális kérdéseivel kapcsolatos témákat, felhasználhatod az örökzöld sémákat is, egy a lényeg, a célközönségednek írj. Fontos tehát, hogy a segítő vagy oktató jellegű posztok mindig hasznosak, informatívak és szakmaiak legyenek a követőid, ügyfeleid, leendő ügyfeleid számára.

Ha hasznosnak találtad a cikket, hagyj itt egy Like-ot és ne felejtsd el az ismerőseiddel is megosztani. :)

A Marketing Bumm Üzleti Blogját olvasod éppen. A blogot azért hoztam létre, hogy olyan hasznos üzleti tartalmakat osszak meg veletek, amelyek vállalkozók és leendő vállalkozók számára is egyaránt érdekesek lehetnek. A cél az, hogy olyan témákról írjak, olyan kérdéseket válaszoljak meg, amelyek napjainkban aktuálisak a leendő-, egyéni-, mikró- és kisvállalkozások számára.

Ha van olyan téma, amiről szívesen olvasnál, akkor ne tartsd magadban!

Ha hírlevélben szeretnél értesülni a legfrissebb blogcikkekről, VAGY érdekel az ingyenes konzultáció lehetősége, akkor javaslom ne habozz!

Hoppá!

INGYENES anyagok, amelyek  segítségével garantált lesz a vállalkozásod fejlődése!