fbpx

Marketing csatornák – Mit várhatsz a Facebook oldaladtól?

Nem működik úgy a vállalkozásod, ahogy szeretnéd? Vajon elég figyelmet fordítasz az online marketingedre és a Facebook oldaladra? Manapság elengedhetetlen, hogy részt vegyél vállalkozásoddal is a digitális térben, hiszen a célközönséged koncentráltabban található meg itt. Ha éppen a marketing csatornák között válogatsz, és a Facebookra esett a választásod, akkor cikkünkben bemutatjuk, hogy mi a célja a Facebook oldaladnak, illetve hogyan használd hatékonyan!

Tartalommarketing fontossága

Egy pár gondolatot szeretnék megosztani Veled, mielőtt rátérnénk a Facebook oldalakra. Miért is lesz ez fontos? Korábban már szót ejtettünk részletesen arról, hogy a tartalommarketing milyen szerepet játszik a vállalkozásod életében. Éppen ezért azt már tudjuk jól, hogy a folyamatos tartalomkezelés segítségével folyamatosan jelen tudsz lenni a piacon, ez pedig tudjuk jól, növeli az esélyeidet a stabil ismertség kiépítésére.  A hosszútávú, releváns, célzott tartalomgyártás segítségével növelheted a bizalmat a potenciális vásárlóidban, ezáltal az érdeklődők, vásárlók számát is növelni tudod.

Mi is a Facebook oldalad célja

Nem véletlen indultunk el a tartalomgyártástól, ugyanis az lesz az egyik eszköz, amivel „marketingezhetsz” – egyelőre hívjuk így, leegyszerűsítve és gyűjtőnéven…Ezt követően kell kitalálnod, hogy hol is fogod közzétenni ezt a tartalmat. Korábbi cikkünkben szót ejtettünk már arról, hogy milyen csatornákon történik a tartalomgyártás, azonban ahhoz, hogy kitaláld, hogy melyiken fogsz működni, tudni kell, hogy miért is lenne érdemes azt választanod. Elsőként lássuk a Facebook oldalakat.

A Facebook oldalad tökéletes terep lesz számodra, amennyiben rövid posztokat, képeket, videókat tennél közzé. Így az oldalad konkrét célja a figyelemfelkeltés és a követők gyűjtése mellett az lesz, hogy növeld az ismertséged, továbbá bizalmat és márkát építs. Megoszthatsz híreket, szakmai információkat érdekességeket, amelyek látogatókat, és potenciális vásárlókat terelnek az oldaladra. Érdemes abban is gondolkozni, hogy innen már csak egy lépés, hogy átkattintsanak a weboldaladra, tehát ennek az ösztönzése is kiemelten fontos. A legnépszerűbb, és a legtöbb regisztrációval bíró platformról beszélhetünk, ezért egy ilyen oldalban, a megfelelő stratégia mellett rengeteg lehetőség rejlik.

De lássuk mikor a legjobb egy reklám? Amikor a célközönségednek igénye van rá! Nem mindegy ugyanis, hogy megszakítod az esti filmezést, vagy inkább az amúgy is unatkozó, “görgetős” időszakban kelted fel a potenciális vásárlód figyelmét. Egy Facebook oldal remek eszköz arra, hogy a látogatók unalmas időtöltéseknek értelmet és értéket adjon a posztjaid által. Ha az oldaladon figyelemfelkeltő és figyelemmegtartó tartalmakat teszel közzé, akkor egyre többen fogják követni a vállalkozásodat Facebookon.

Mit kezdj a Facebook oldaladdal?

Az oldaladon kifejezetten a célcsoportodba tartozó érdeklődők gyűlnek össze, ráadásul egy részük már elindult a vásárlási döntés útján. Éppen ezért az itt megosztott tartalmak jó lehetőséget biztosítanak arra, hogy olyan témákat mutass be az imént említett érdeklődőknek, amelyek növelik az elköteleződési szintjüket. A vállalkozásodat érintő események, belsős információk, érdekes tartalmak vagy szakmai hírek mindig jó témául szolgálnak. Ha van egy weboldalad, ahol például online kurzusokat árulsz, akkor a Facebook oldalon felépített kampányod szépen lassan meggyőzi az érdeklődőidet a vásárlásról. Ha nincs weboldalad, akkor akár egy Facebook eseményre, csoportba, vagy boltba is terelheted a követőidet.

Mit érdemes kitenni az oldalra és hetente hányszor?

Tévedés, hogy csak száraz vállalkozási anyagot és statisztikát posztolhatsz merev hangvétellel! A platform alapvetően a kikapcsolódás és az ismerősök közötti kapcsolat fenntartásának céljából jött létre. Így nyugodtan posztolhatsz lazább, könnyedebb tartalmakat is.

Adunk néhány témaötletet: posztolj például laikusok számára is érthetően megfogalmazott tényeket, érdekességeket vagy edukációs tartalmakat az oldaladra. Mindezt érdemes a szakmáddal, a vállalkozásod tevékenységével összhangban megtenni. Aki fogékony erre, az mindenképpen követni fog, hiszen tanulni akar. A posztjaid kisebb része azonban nyugodtan lehet a vállalkozásodhoz köthető mém, aranyos kisállatos poszt vagy akár egy idézet is – azonban ezeket ne vidd túlzásba.

Fontos, hogy megtartsd a hitelességed, önazonosságod, szakmai hírneved és komolyságod. Egy távkönyvelési irodának például nem áll jól a furcsa mémekkel teletűzdelt Facebook oldal, helyette legyen 1-2 mém, de csak a könyvelési tevékenységgel összefüggően. Ezzel szemben egy weboldalkészítő Facebook oldalán akár jól is mutathatnak a programkódokkal vagy a weboldal elemeivel kapcsolatos időnkénti küzdelmekről szóló mémek.

Na de hányszor posztolj? A jobban pörgő vállalkozások akár napi szinten is posztolhatnak, de ha csak heti 2-3 posztot raksz ki, az algoritmusoknak az is elég. A posztoknak a mennyisége nem kőbe vésett szabály alapján alakul, sőt azt sem lehet pontosan meghatározni, hogy mennyi az elvárt, és szükséges. Fontos, hogy a rendszeresség elvét kövesd, illetve azt, hogy a tartalmaid mindig relevánsak legyenek. Úgy alakítsd ki a témáidat, hogy azok valóban a vállalkozásodat tükrözzék vissza.

Záró gondolatok

A célközönséged legnagyobb része nagy valószínűséggel jelen van Facebookon, így mindenképp érdemes hangsúlyt fektetned a működtetésére. Így az oldalad segíthet a konvertáló célközönségből álló követőtábor felépítésében, ehhez fontos, hogy megfelelően használd a tartalommarketing elemeit. Figyelj oda, hogy a tartalmad értékes legyen, hiszen a nem megfelelő tartalommal nem biztos, hogy képes leszel hosszútávon hiteles maradni. Ha viszont odafigyelsz a cikkben írtakra, akkor stabilan tudod építeni a közösséged, a márkád és az ismertséged.

Összességében a fentiekben említett gondolatok segíthetnek neked a stratégia kialakításában, hogy olyan oldalt tudj létrehozni – személyre szabottan – amely a Te vállalkozásodat tükrözi vissza és elérheted vele a megfelelő marketing céljaidat.

Ha hasznosnak találtad a cikket, hagyj itt egy Like-ot és ne felejtsd el az ismerőseiddel is megosztani. :)

A Marketing Bumm Üzleti Blogját olvasod éppen. A blogot azért hoztam létre, hogy olyan hasznos üzleti tartalmakat osszak meg veletek, amelyek vállalkozók és leendő vállalkozók számára is egyaránt érdekesek lehetnek. A cél az, hogy olyan témákról írjak, olyan kérdéseket válaszoljak meg, amelyek napjainkban aktuálisak a leendő-, egyéni-, mikró- és kisvállalkozások számára.

Ha van olyan téma, amiről szívesen olvasnál, akkor ne tartsd magadban!

Ha hírlevélben szeretnél értesülni a legfrissebb blogcikkekről, VAGY érdekel az ingyenes konzultáció lehetősége, akkor javaslom ne habozz!

Hoppá!

INGYENES anyagok, amelyek  segítségével garantált lesz a vállalkozásod fejlődése!