fbpx

Marketing csatornák – Instagram, Tik-Tok, LinkedIn

Előző blog cikkeimben többször szó esett a tartalomgyártás fontosságáról, ezt követően pedig mélyebben elemeztük, hogy a Facebook oldalad miként tudja kiszolgálni az online jelenléted. Most ezt a témát fogjuk tovább boncolni, ugyanis mindannyian tudjuk, hogy a közösségi média nagy hatással van a vállalkozások életére és marketingtevékenységére. Az elmúlt években ugyanis ezek a platformok váltak az első számú marketingcsatornákká, vevőszerző helyekké, szakmai fórumokká. Ennek apropójából az Instagram, a Tik-Tok és a LinkedIn kerül a mai cikkünkben középpontba.

Marketing csatornák szerepe

Az üzleti tervezés és a stratégiai tervezés kapcsán már szót ejtettünk a marketing szerepéről is. Tudjuk jól, hogy minden vállalkozás esetében kiemelt szerepet kell kapnia, főként napjainkban, elvégre minden vállalkozás célja, hogy a lehető leghatékonyabb módon tudjunk vevőkhöz, ügyfelekhez, kliensekhez jutni.

Természetesen mindez nem kizárólag marketing feladat, azonban igencsak nagy szerepet játszik benne, hogy a megfelelő célcsoportot, és a megfelelő üzeneteket megtaláljuk és kidolgozzuk a potenciális célközönségünk felé. Ebben természetesen egy jó marketing stratégia nagy szerepet fog játszani.

Ennek segítségével tudjuk kidolgozni azokat a marketingeszközöket, amelyek a csatornát fogják jelenteni számunkra köztünk és a leendő ügyfeleink között. Természetesen ahhoz, hogy ezeket a megfelelő módon ki tudjuk választani, nagy szerepet fog játszani, hogy milyen üzleti profilunk van, mennyire szeretnénk aktívan jelen lenni, milyen kapacitással, vagy kiszervezési kapacitással tudjuk az online jelenlétet biztosítani vagy akár, hogy a már ismert ügyfélkörünk, és potenciális ügyfélkörünk mely platformon van leginkább jelen. Többnyire ezek fognak dominálni abban, hogy a legjobb opciót ki tudjuk választani.

Instagram – A kreatív képmegosztó

A platform célja, hogy a felhasználók elsődlegesen képeken keresztül kommunikáljanak, hiszen az agyat sokkal jobban megragadják a vizuális ingerek, mint a szövegesek. Természetesen az Instagram szöveges részt is kínál a képek alatt, ahol elmesélheted a kép történetét, a mögötte húzódó üzleti fogást. A Facebook oldalakkal ellentétben egy Instagram fiók képes a követőtáborodat sokkal gyorsabban összegyűjteni.

Azonban, ha a célcsoportod magánszemélyekből áll, akkor óvatos egyensúlyt kell tartanod a hirdetések és a természetes tartalmak között. Vagy gondosan be kell csomagolnod a mondandód. A képi tartalmak nemcsak a termékfotót vagy a szelfit jelentik, hanem szinte bármit. Szolgáltatóként például kitehetsz infografikákat, oktatókártyákat, szolgáltatás reklámokat, tippeket is.

Itt a stílus és a kreativitás is teret nyer. A posztodat feltöltheted simán egy képként a fotó természetes színeivel, de ezt akár kicsinosíthatod effektusokkal is. Ráadásul külön programra sincs szükséged a beépített funkció mellett! Ha szeretnél, létrehozhatsz lapozható posztot, vagy egy elvágott, carousel-jellegűt is. Ha pedig a feed megjelenése fontos számodra például grafikusként vagy webdizájnerként, akkor egészen bonyolult, darabolt képsorozatot is létrehozhatsz itt.

Az Instagramon érdemes napi 1-2 posztot közzétenni a siker érdekében, de már a heti 4-5 bejegyzéssel is népszerű lehetsz, ha a tartalmaid értéket adnak. Ezen felül az Insta kötelező elemei, a mindig népszerű hashtag-ek rendelkezésre állnak, hogy felcimkézd a képeidet, ezáltal nem csupán direkt keresések, hanem kulcsszavakra történő keresések során is rád találhatnak az érdeklődők.

Tik-Tok – A rövid videók világa

A Tik-tok-ról tudhatjuk, hogy robbanásszerűen jött be a képbe, ezáltal hirtelen bővült a lehetséges platformok tárháza, ahol a vállalkozások online jelen lehetnek. Ez a felület rengeteg ellenállást vált ki azokból a vállalkozókból, akik nem a tízen-huszonéves generációhoz tartoznak. Mégis azt kell mondani, hogy egyre többen kezdik el nemcsak magán, hanem üzleti célra is használni a platformot.

Ha sikeres szeretnél lenni Tik-Tokon, akkor csinálj olyan mobilos rövid zenés videókat, ahol elmutogatsz egy történetet. Virtuális asszisztensként például megmutathatod, hogy mennyi dolga van egy cégvezetőnek és hogyan tudod ezt a terhet levenni a válláról. Webfejlesztőként pedig jó téma lehet a fejlesztés nehézségei viccesen tálalva.

Az algoritmusok miatt érdemes a felületen napi 1-2 videót posztolni ahhoz, hogy a nézettséged növekedjen. Aki számára a videós tartalmak nem álltak közel, nem biztos, hogy a Tik-Tokkal érdemes kezdeni, azonban számos olyan üzleti profil van, ahol kifejezetten előnyös extra energiát fordítani a kreatív tartalmak összeállítására.

LinkedIn – Egy igazi szakmai felület

A legtöbb közösségi média platform mindenkinek szól és általában ezen belül tömörülnek kisebb szakmai csoportokba a felhasználók. Ezzel széles közönséget érhetsz el. A LinkedIn viszont teljes mértékben a munka, az üzlet, a fejlődés, a technológia világa, ahol Szabadúszó tervezőmérnökként vagy alkalmazásfejlesztőként például igazán otthonosan mozoghatsz, de akár üzletemberként, reklámügynökségként vagy kisvállalkozóként is megtalálhatod a helyed. A platformot kifejezetten szakmai érdeklődésűek használják, így a célcsoportodat is könnyebben megtalálhatod.

Amennyiben célzottam üzleti közegre vágysz és magadat is így szeretnéd prezentálni, akkor egy regisztrációt mindenképp megér az, hogy Te is a Linked In közösség tagja legyél. Sokan önéletrajz, üzleti beállítottságú portálként kezelik, éppen ezért sokan itt hirdetnek és keresnek munkát. A LinkedIn fejlesztői közzétették, hogy havi 20 alkalommal, de akár naponta egyszer érdemes közzétenni posztokat, képeket, rövidebb szakmai cikkeket, hogy a követőidnek akár a 60%-át elérhesd.

Záró gondolatok

Több szempontból vizsgáltuk már a tartalommarketing és a marketing eszközök szerepét. Mindezek tudatos kezelése igazán fontos szerepet játszik abban az esetben, amennyiben Te magad is tudatosan kívánod a vállalkozásod online jelenlétét kezelni. Amennyiben igazán sikeres szeretnél lenni a vállalkozásodban, többször hangoztattam már, akkor mindenképp érdemes az online jelenlétre, azon túl pedig a fenti platformok használatára kiemelt hangsúlyt fektetni.

Ha hasznosnak találtad a cikket, hagyj itt egy Like-ot és ne felejtsd el az ismerőseiddel is megosztani. :)

A Marketing Bumm Üzleti Blogját olvasod éppen. A blogot azért hoztam létre, hogy olyan hasznos üzleti tartalmakat osszak meg veletek, amelyek vállalkozók és leendő vállalkozók számára is egyaránt érdekesek lehetnek. A cél az, hogy olyan témákról írjak, olyan kérdéseket válaszoljak meg, amelyek napjainkban aktuálisak a leendő-, egyéni-, mikró- és kisvállalkozások számára.

Ha van olyan téma, amiről szívesen olvasnál, akkor ne tartsd magadban!

Ha hírlevélben szeretnél értesülni a legfrissebb blogcikkekről, VAGY érdekel az ingyenes konzultáció lehetősége, akkor javaslom ne habozz!

Hoppá!

INGYENES anyagok, amelyek  segítségével garantált lesz a vállalkozásod fejlődése!