fbpx

Hogyan tudsz sikeres online jelenlétet kialakítani

Napjainkban az a kérdés, hogy jelen legyél-e online, már lerágott csont. Éppen ezért ebben a blog cikkben nem a könnyű és egyértelmű válaszokról fogok írni, mert azt már megírták… 😀 Legtöbbször ez a kérdés, hogy szükséges-e online jelenlét, annyival lezárásra kerül, hogy nagyon fontos, meg elengedhetetlen és társai, holott nem ezeket a válaszokat nehéz megtalálni, hanem az online jelenléted miértjeit és hogyanjait.

Éppen ezért ebben a blog cikkben azzal kezdünk, hogy a vállalkozásod online megjelenésének alap kérdéseit megnézzük.

Vágjunk is bele!

A jelenlegi helyzetben sokan dobálóznak az online megjelenés fontosságával, talán éppen ezért vált már elcsépelté az online jelenlét fogalma. Ezzel kapcsolatban azonban leszögezném, hogy az online jelenlét nem csak most, korábban is fontos volt. Sőt, korábban is már-már elvárásként tekinthettünk rá. Éppen ezért, amikor fontolóra veszed az online megjelenésed, vagy az online jelenléted újragondolását, ne csak a pandémiás helyzetet vedd számításba. Vitathatatlan, hogy ebben az időszakban nagy segítséget jelent a vállalkozásoknak, sőt sokat meg is mentett, azonban nem csak ez az érv szól mellette.

Miért is fontos az érvek összegyűjtése?

Azért, mert ezek az érvek fogják megalapozottá tenni az online jelenléted. Így tud valóban hasznossá válni az online tér számodra! Amennyiben valós érvek támasztják alá, hogy a vállalkozásodnak online (is) jelen kell lennie, sokkal gördülékenyebben fog működni ez a platform (is).

Online jelenléted valódi céljai

Azon túl, hogy érvekkel támasztod alá az online jelenlétedet, fontos, hogy a valódi célját is megtaláld. Ennek a meghatározását több szempont befolyásolhatja. Amennyiben kizárólag online értékesítesz, egyértelmű lesz az online jelenlétednek a célja. Abban az esetben, ha lokációhoz kötött üzleted van, más online megjelenési célokat kell kitűznöd. Ha szolgáltató bizniszed van, abban az esetben is más lesz. Mert például lehet, hogy online csak az ügyfélszerzésen lesz a hangsúly, magát a szolgáltatást (pl tréning, személyi edző, masszőr, stb) már fizikálisan nyújtod.
Mindez tehát nagyban függ az iparágadtól és az üzleti modelledtől, de bármelyik verzió is legyen, a megfelelő cél fogja az eredményességet biztosítani. Mondanom sem kell, a hiánya pedig nem fogja hozni a várt eredményeket.

Mérhető célok meghatározása

A célok meghatározását követően fontos ezt a kört leszűkítened mérhető célokra. Mire is gondolok?! Látogatószám a weboldaladon, oldalkedvelés a FB Page-eden, vásárlások a webshopban, ajánlatkérések, stb – ezek a kategóriák leginkább az iparágadtól továbbá a fentiekben meghatározott céloktól függnek!
Ezeknek a meghatározására azért van szüksége, hogy lásd milyen irányba tart az online jelenléted, tovább, hogy vissza tudd mérni a céljaid teljesülését. Fontos, hogy ezeknek a visszamérésére mérföldköveket kell kitűznöd, ahol ellenőrizni tudod az adott időszak eredményeit. Ezen felül pedig, ami talán még fontosabb, így összehasonlíthatóvá válnak egymással az időszakok, ezáltal mérhetővé válik a teljesítmény. *Ehhez elengedhetetlen, hogy az időszakok konvergáljanak egymással!

Fontos, hogy ne világmegváltó módszerként tekints rá

Az online jelenlét szükséges, de nem elégséges!

Ez a gondolat kicsit ellentmondásnak tűnhet az eddigiekhez képest, viszont fontosnak tartom megemlíteni, mert így is elég ködösítés van ebben az iparágban. Ahhoz, hogy hosszútávú eredményeket tudj elérni, az online jelenlét felé támasztott elvárásaidnak reálisnak kell lennie.

Éppen ezért érdemes figyelembe venni azt, hogy önmagában nem elég. Mert szimplán az, hogy jelen vagy, nem fog ügyfeleket és extrán sok megrendelést generálni… Ezen kívül sok más feltétel van még, az online jelenléted meglétén túl ahhoz, hogy a példaként említett fenti két eset megvalósuljon.

De mitől is lesz pluszos az online jelenléted?!

A fenti gondolat azonban ne tántorítson el! Csupán annyit kell tenned a realitás jegyében, hogy az online jelenléted kialakítása során számolsz azzal a ténnyel, hogy az online jelenlét megvalósulását követően nem áll meg az élet.

Mivel is fog járni mindez?
Mivel online akarod népszerűsíteni a termékedet, szolgáltatásodat, a brand-edet, vagy online akarod elérni az ügyfeleidet, vagy online akarsz értékesíteni számukra, így elengedhetetlen az online megjelenésed stratégiáját összeállítani. Erre fog szolgálni a marketingstratégia, ez később átfordítható konkrét cselekvési tervvé, amely már a megvalósítást támogatja. Lesz még számodra egy másik hasznos a dokumentum, az online ütemezési terv, amely ezeket a megvalósítási lépéseket fogja össze, továbbá egy platformon kezeli megjelenéseidet, kampányaidat, hirdetéseidet….stb.

Tehát aggodalomra semmi ok, az online megjelenés kialakítását követően is tovább tudsz lépni abba az irányba, amely az állandó jelenlét felé vezet. Természetesen ez is struktúra mentén halad, ami mindig jó, mert a káosz helyett egy szervezett, tudatosan felépített rendszert biztosít.

Záró gondolatok

Lehet, hogy többen azt várták, talán az 1. helyre, hogy lesz majd olyan kérdés, hogy mérlegeld, szükséges-e a vállalkozásodnak az online jelenlét?! Én nem gondolnám, hogy ezt mérlegelni kellene. Nem azért, mert az elcsépelt választ mondom be, hogy igen, mindenkinek szükséges. Hanem azért, mert úgy gondolom, hogy nincs olyan vállalkozás, amely számára ne jelentene valamilyen formában hatalmas potenciált. Ha épp az aktuális üzleti modellje még nem is kívánja meg, egy átalakított verzióban mindenképp kaphat helyet.
Éppen ezért én úgy gondolom, hogy nem csak az online jelenlét maga, hanem már a feltételeinek a megteremtése is számos fejlődési lehetőséget kínál a vállalkozások számára. Ezzel pedig hiba lenne nem élni, mert a fejlődés mindig lehetőségeket termet!

Összességében tehát a legfontosabb azon elgondolkozni, hogy mi lesz a célja az online megjelenésednek. Hogy ne csak azért legyél jelen online, mert követni kell egy tendenciát!
Másik fontos gondolat, amire szerettem volna rávilágítani a fentiekkel, hogy ne az legyen a megjelenés megtervezésének első és legfontosabb kérdése, hogy kivel csináltatod meg a weboldalad (és milyen legyen). Fontos, de még nem ezen a ponton!

Bízom benne hogy hasznosnak találtad a fenti gondolatok!

Legközelebb az online jelenlét miértjeivel folytatjuk…

Ha hasznosnak találtad a cikket, hagyj itt egy Like-ot és ne felejtsd el az ismerőseiddel is megosztani. :)

A Marketing Bumm Üzleti Blogját olvasod éppen. A blogot azért hoztam létre, hogy olyan hasznos üzleti tartalmakat osszak meg veletek, amelyek vállalkozók és leendő vállalkozók számára is egyaránt érdekesek lehetnek. A cél az, hogy olyan témákról írjak, olyan kérdéseket válaszoljak meg, amelyek napjainkban aktuálisak a leendő-, egyéni-, mikró- és kisvállalkozások számára.

Ha van olyan téma, amiről szívesen olvasnál, akkor ne tartsd magadban!

Ha hírlevélben szeretnél értesülni a legfrissebb blogcikkekről, VAGY érdekel az ingyenes konzultáció lehetősége, akkor javaslom ne habozz!

Hoppá!

INGYENES anyagok, amelyek  segítségével garantált lesz a vállalkozásod fejlődése!