fbpx

Hogyan befolyásolja a bizniszed növekedését a komfortzóna?

Manapság igencsak hangzatos megközelítés az, hogy: lépj ki a komfortzónádból! Miért is olyan nagyszerű dolog és miért tanácsolják ezt úton-útfélen? Egyáltalán kinek jó ez valójában? Amikor a komfortzónádban vagy, akkor egy kényelmes életet élsz – akkor is, ha valójában csupa gyötrelem vesz körül. A komfortzónán belül ugyanis ismerős helyzetek, emberek, folyamatok vagy helyszínek vannak, ezért lesz ez olyan kényelmes. A komfortzóna elhagyása tulajdonképpen bátorság kérdése, hiszen nem könnyű szembenézni a változásokkal.

Tekintsük át egy-két rövid gondolat erejéig, hogy vállalkozóként miként érint a komfortzóna, illetve annak elhagyása.

Kinek ajánlott elhagyni a komfortzónáját?

Elsősorban azoknak a vállalkozóknak, akiknek nem megy elég jól az üzletük. A vállalkozók élete csupa változás, hiszen sosem tudod, hogy mit hoz a holnap, hány ügyfeled és mennyi munkád lesz a következő időszakokban. Ha nem feszegeted a határaidat, akkor lehet, hogy elértél egy olyan szintet, ami neked kényelmes. Ez azt jelenti, hogy beálltál egy bizonyos összegű keresetre, egy bizonyos ritmusra, egy “állandóságra”. De hé, miért is lettél vállalkozó? Nem azért, mert többre vágytál? Nem azért, hogy a tudásodból a legtöbbet ki tudd hozni? Nem azért, hogy olyan lehetőségek irányába tudj elmenni, amely egyébként nem lenne lehetséges?

De, bizony ezért! A vállalkozás nem egyenlő a vég nélküli kockázatvállalással és a kockázatos befektetésekkel, azonban azzal igen, hogy vállalkozóként vállalkozói attitűdöket képviselj.

A bizniszek világa folyamatosan változik. Változnak a trendek, a jogszabályi háttér, az ügyfelek jönnek-mennek, esetleg te is változtatsz azon az irányon, amelyen először elindultál. Ha tartod a lépést a változásokkal, igyekszel fejlődni, ha az állandó, rendszeresített folyamataid és üzleti modelled mellett keresd a kihívásokat és a lehetőségeket, akkor jó úton haladsz afelé, hogy elhagyd a komfortzónádat!

Fejlődés és változás

Számtalan olyan terület van, amelyre hatással lehet a vállalkozásodon belül az, hogy nem a megszokott, állandó, és kényelmes tevékenységeket végzed nap, mint nap. A fejlődés sosem a komfortzónán belül történik, ugyanis, akkor nem teszel olyan lépéseket, amik tulajdonképpen előrébb vinnének téged, vagy a céged növekedését.

Sok más területen tudhatjuk jól (pl sport), hogy a fejlődés egy olyan fogalom, amely nem a kimondott szavak alapján fog megtörténni, hanem csak és kizárólag akkor, ha mindez megvalósítással, cselekedetekkel is párosul. A képlet igazán egyszerű, változás, változtatás nélkül nem várható olyan eredmény, amely számottevő mértékben kimutatható lenne.

Éppen ezért fordul elő számtalan esetben, hogy akik a komfortzónájukon belül tevékenykednek, értetlenül állnak az előtt, hogy a napi tevékenységük miért nem hoz igazán változást, fejlődést. A magyarázat éppen a fentiekre vezethető vissza. Tettek nélkül nem várható eredmény!

Na de hogyan befolyásolja a bizniszed növekedését a komfortzóna?

Pár esetet hoztam nektek, amely tipikusan egy olyan fejlesztés, amely lehetőséget teremt számodra, hogy kilépj a komfortzónádból, ezzel elősegítve a vállalkozásod valódi növekedését, vagy az üzleti potenciáljának a javítását!

Automatizáció

Tegyük fel, hogy online vállalkozó vagy. Ez a vállalkozási forma igencsak megkönnyíti az automatizálhatóságot. Viszont ezt a lehetőséget nem szűkíteném le csupán az online vállalkozásokra. Tipikusan az ő körükben emlegetett, azonban MINDEN vállalkozásnak érdemes, de napjainkban inkább úgy mondanám, hogy kötelező az automatizálás irányába elmozdulni!
Segítségével számos belső folyamatot megkönnyíthetsz (adminisztráció, számlázas, stb), vagy akár olyan folyamatokat hozhatsz létre, amelyek a megfelelő értékesítési rendszerrel felépítve üzleti előnyhöz juttatnak (online időpontfoglaló rendszer, ügyfélvélemények bekérésének folyamata, stb).

Természetesen ahhoz, hogy ezt az állapotot elérd, fejlesztésekre lesz szükséged a vállalkozásodban. Mielőtt belevágsz, érdemes az üzleti modelledre szabott értékesítési folyamatot kialakítani, amely az automatizálás elméleti alapjait tartalmazza. Ezt követően pedig következhet a teljes kivitelezés. A legjobb, ha mindezt specialistára bízod, ugyanis ez egy külön szakma, amely üzleti és technológiai ismereteket igényel. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy mindez nem az a fajta kiszervezés, amely során semmit sem kell csinálnod! Ebbe a fejlesztésbe igenis bele kell állnod neked is, ugyanis a stratégiai kérdéseket együtt kell kidolgoznod a személyes szakértőddel, illetve át kell adnod számára a megfelelő információkat a vállalkozásodról!

Mindezeket összevetve igencsak ki kell lépned a komfortzónádból, hiszen te magad is és a vállalkozásod is fejlődni fog! – legjobb párosítás! 🙂

Skálázás

A bizniszedet úgy is növelheted, hogy skálázhatóvá teszed a terméked, szolgáltatásod, ezzel pedig több emberhez, ügyfélhez juthatsz el. Ezzel ismételten szélesebbre nyitottad az ollót, amellyel kiterjesztetted a komfortzónádat is. Mindez abban nyilvánul meg, hogy számtalan új ötletre kell piackutatást végezned, esetleg bővíteni a termék, szolgáltatás portfóliód, tehát összességében plusz munkát beletenni abba, hogy változást érj el. Sok esetben ezt az irányt is érdemes értékesítési folyamat építéssel, vagy fejlesztéssel kezdeni.

Ez a módszerrel is hatékony üzleti fejlődést érhetsz el, ezáltal növekedhet vele a vállalkozásod is. Ehhez viszont ki kell lépned szintén a komfortzónádból!

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzése igazi komfortzóna feszegetés, hiszen minden ember más, mindenkinek más problémája, munkamorálja, mentalitása van. Sokan megragadnak abban, hogy megszereztek egy bizonyos ügyfélkört és úgy érzik, hogy ez elég is. Hosszútávon viszont ez az állandó állapot könnyen veszélyeztetheti a vállalkozásodat egy-egy nagyobb krízis helyzet során (pl Covid). Az adott szituációban tökéletesen kielégítőnek tűnhet azzal az ügyfélkörrel dolgozni, azonban mind a szakma, mind a körülmények, mind az ügyféligények is változnak. Ehhez pedig praktikusabb folyamatosan alkalmazkodni, nem pánikszerűen cselekedni az „utolsó pillanatban” – főleg nem akkor, amikor már baj van.

Összességében tehát ahhoz, hogy a bizniszed hosszútávon, fenntarthatóan működni, illetve növekedni tudjon, új ügyfeleket kell szerezned akkor is, ha ez kényelmetlen vagy kellemetlen neked. Ennek a folyamata sem a komfortzóna része, sok esetben tanulást is igényel és nem utolsó sorban többletmunkával is jár.

Tudás

Nagyon jól megvagy a jelenlegi tudásoddal? A folyamatos változások miatt mindezt naprakészen is kell tartanod! Lehet, hogy ami tavaly elég volt, az már nem lesz elég idén. Lehetséges, hogy már rég vannak modernebb technikák, amivel hatékonyabban és eredményesebben ki tudod szolgálni az ügyfeleidet. Az újonnan piacra lépő szereplők nagy fegyvere ugyanis a naprakész információ és a tudás. Ezért kell folyamatosan lépést tartani a legújabb trendekkel.

Ha nem újonnan léptél a piacra, akkor sokkal több a tapasztalatod, azonban hosszútávon nagyobb előnybe kerülnek azok, akik lépést tudnak tartanak a fejlődéssel. Lehet, hogy a komfortzónádat a tanulás is feszegeti, azonban tudnod kell, hogy enélkül megrekedsz egy szinten, ahonnan nem tudsz majd továbblépni. Ráadásul, ha nem fejleszted magad, akkor a vállalkozásod sem fog tudni fejlődni.

Záró gondolatok

Bízom benne, hogy sikerült összefoglalni számodra, hogy köthető össze a komfortzóna fogalma a fejlődéssel, változással, változtatással, növekedéssel. A vállalkozások működtetése nem statikus berendezkedést igényel, ezért érdemes mozgásban maradnod a fejlesztési kérdéseket illetően.

Akár egyedül dolgozol, akár cégvezetőként, nem feltétlen szükséges a saját nyakadba venni minden fejlesztést érintő terhet. Ahogy a fentiekben említettem, számos esetben stratégia szakértő bevonása nagyban a segítségedre lehet abban, hogy ezen az úton el tudj indulni!

Ha hasznosnak találtad a cikket, hagyj itt egy Like-ot és ne felejtsd el az ismerőseiddel is megosztani. :)

A Marketing Bumm Üzleti Blogját olvasod éppen. A blogot azért hoztam létre, hogy olyan hasznos üzleti tartalmakat osszak meg veletek, amelyek vállalkozók és leendő vállalkozók számára is egyaránt érdekesek lehetnek. A cél az, hogy olyan témákról írjak, olyan kérdéseket válaszoljak meg, amelyek napjainkban aktuálisak a leendő-, egyéni-, mikró- és kisvállalkozások számára.

Ha van olyan téma, amiről szívesen olvasnál, akkor ne tartsd magadban!

Ha hírlevélben szeretnél értesülni a legfrissebb blogcikkekről, VAGY érdekel az ingyenes konzultáció lehetősége, akkor javaslom ne habozz!

Hoppá!

INGYENES anyagok, amelyek  segítségével garantált lesz a vállalkozásod fejlődése!