fbpx

Gondold át! Valóban megéri olcsó szolgáltatásokat igénybe venni?!

A legtöbb vállalkozó már ismeri azt a tényt, miszerint érdemes inkább megfizetni egy jó szakembert, hiszen ezzel sok problémát megelőzhet. Erre a következtetésre a legtöbben bizonyára azért jöttetek rá, mert korábban egy olcsón dolgozó szolgáltatót alkalmaztatok – amely vagy a minőség, vagy az elvégzett munka rovására ment. Többen vannak, akik még ennek ellenére is úgy gondolják, hogy inkább spórolnak. Azonban a felállás akkor is ugyanez, sokkal nagyobb az esélye, hogy rossz minőséget adó szolgáltatónál kötsz ki…. Végeredményben pedig sokkal több pénzt, időt és bosszúságot ölsz a projektbe, mint amire első körben számítottál.

Na de lássuk, miért is van probléma az olcsó árazással?

Az olcsó áraknak több oka is lehet; például az árverseny, a kezdő vállalkozók bizonytalansága vagy ami a legrosszabb forgatókönyv: a szolgáltatás minősége. Ha az első két ok kizárható, akkor nagy a baj, hiszen az olcsó árak általában futószalagos, összecsapott, nem túl precíz eredményeket hozhatnak. Emellé többnyire az is társul, hogy az illető garanciát sem vállal az általa elvégzett munkáért. Miért is vállalna? Ugyanis az már ebbe a költségvetési keretbe nem fér bele.

Olyan esetekkel is találkozhatunk, amikor a megbízás egyeztetésekor mindent is elvállal a szolgáltató, természetesen feltűnően olcsón. Mert hát mennyivel jobban tűnik így az ajánlat, igaz?! Azonban sok esetben a munka vége fele egyre kevesebb feladat teljesül ebből, és szépen lassan nő azoknak a tételeknek a sora, amelyekért még pluszban kell fizetni! Mindezeket meg tudod úszni, ha már a kezdet kezdetén részfeladatokra lebontva kérsz árajánlatot. Ez természetesen az jelenti, hogy már akkor pontosan tudnod kell, hogy mit is szeretnél „venni”. 😀 Az sem gond, ha nem tudod, csak akkor nem a legjobb választás egyenesen kivitelezőhöz menni. Ilyenkor szerencsésebb az üzleti stratégiához és a kivitelezéshez is egyaránt értő szakértőt keresni, mert ő az aktuális feladatot az üzleti modelledbe és az értékesítési folyamatodba illesztve fogja elvégezni.

Végeredményben tehát megbízóként az olcsó, rossz munka miatt téged ér a legnagyobb veszteség, hiszen nemcsak a munka minősége nem kielégítő, de pénzben és időben is károsulhatsz. Főleg, ha az adott munkát egy másik szolgáltatóval újra kell csináltatnod, mert az eredeti megbízó nem tudta megfelelően teljesíteni megbízást – vagy éppen csak döcög….. Ugyanis sokszor nem biztos, hogy az fogja igazolni számodra a nem megfelelő minőséget, hogy hibák tömkelegével találkozol. Ennek sokkal kevésbé érzékelhető módja az, azonban sokszor károsabb is, hogy üzleti és fejlődési lehetőségektől esel el, mert nem a megfelelő szakemberre bíztad a feladatot.

Összességében tehát a rossz hozzáállással rengeteg kárt tudnak okozni az olcsó szolgáltatók, akár az egész szakma megítélésére is hatással lehet. Ugyanis, ha a megbízó több helyen is csalódik, akkor előfordulhat, hogy az egész szakma felé elveszti a bizalmát. Téged viszont ezen a ponton a nem megfelelően végrehajtott feladat fog érdekelni. Éppen ezért érdemes az elején több helyen tájékozódni, előzetes feladat lebontást kérni, több árat összehasonlítani, és nem csak az árak tekintetében dönteni!!!

Miért érdemes inkább a minőséget választani?

A vállalkozások számára hihetetlenül fontos, hogy a kapott munka minősége, a kifizetett összeg, a határidő és a garancia egyensúlyban legyen. Ennek megfelelően egy bizonyos összeg alatt sajnos nem lehet mindent teljesíteni, hiszen a szolgáltatás vagy gyors, vagy minőségi, vagy olcsó lesz.

Mutatok egy rövid szemléltetést a fentiekről:

  • Minőségi és gyors = drága
  • Minőségi és olcsó = lassú
  • Gyors és olcsó = nem minőségi

Természetesen ezek mind-mind relatív fogalmak, azonban bízom benne, hogy mindenki a saját iparágára, illetve fogalmi rendszerébe átültetve tudja értelmezni a jelentőségét.
Tehát, a minőség megfizetése már csak azért is kifizetődő, mert számtalan bosszúságtól megóvja a megrendelőt, azaz téged. A minőségre törekvő szolgáltatóval jól lehet tervezni, hosszú távon is számítani lehet a munkájára. Akár egyszeri projektalkalommal is jól jársz vele, hiszen a munkát precízen és határidőre elkészíti. Így nem keletkeznek pluszköltségek és időkiesés, ahogyan rejtett költségekkel sem kell számolni. Ezen kívül nem kell tanulópénzként felfogni a dolgot, és másik szolgáltatót sem kell keresni a megbízás megfelelő kivitelezése érdekében. A projekt haladhat abban az ütemben, ahogyan eltervezted.

Figyelj oda, hogyan hasonlítasz össze két szolgáltatást!

Amikor megbízóként a szolgáltatók ajánlatait böngészed, bizonyára már észrevetted, hogy szinte minden szolgáltatónál más és más tartozik bele az adott szolgáltatási csomagba. Az árak lehetnek nagyon hasonlók, ennek ellenére nem szabad beleesned abba a hibába, hogy csak az árakat nézed. FONTOS! Ebben az esetben, amikor az árak összehasonlítását végzed, mindenképp vedd figyelembe az ajánlat tartalmát is. Ugyanis az ár csak abban az esetben összehasonlítható, ha ugyanazokkal a feltételekkel kaptad meg az ajánlatot. *almát almával!

Záró gondolatok

Személy szerint azt gondolom, hogy a fentiek nem tűnnek túl nagy kihívásnak – normális, igényes, részletes árajánlatot adni, teljes körűen tájékoztatni a megrendelőt a feltételekről, határidőkről, lépésekről, várható eredményekről, sőt, arról is, hogy pontosan mi fog történni – mert egy vállalkozónak alapból ilyen hozzáállással kellene működnie. Azonban mivel ez nem minden esetben így történik, érdemes ennek mentén szolgáltatót választani. Érdemes több helyen kopogtatni, referenciákat kérni, és minden esetben pontosan egyeztetni az igényeket és a feladat részleteit.

 

Remélem tudtam segíteni!

Ha hasznosnak találtad a cikket, hagyj itt egy Like-ot és ne felejtsd el az ismerőseiddel is megosztani. :)

A Marketing Bumm Üzleti Blogját olvasod éppen. A blogot azért hoztam létre, hogy olyan hasznos üzleti tartalmakat osszak meg veletek, amelyek vállalkozók és leendő vállalkozók számára is egyaránt érdekesek lehetnek. A cél az, hogy olyan témákról írjak, olyan kérdéseket válaszoljak meg, amelyek napjainkban aktuálisak a leendő-, egyéni-, mikró- és kisvállalkozások számára.

Ha van olyan téma, amiről szívesen olvasnál, akkor ne tartsd magadban!

Ha hírlevélben szeretnél értesülni a legfrissebb blogcikkekről, VAGY érdekel az ingyenes konzultáció lehetősége, akkor javaslom ne habozz!

Hoppá!

INGYENES anyagok, amelyek  segítségével garantált lesz a vállalkozásod fejlődése!