Marketingbumm - Blog

Tippek, trükkök az eredményes online jelenléthez

Marketingbumm
blog image

Mire jó az email marketing?

October 26, 20215 min read

“Komolyabb e-mail marketing rendszerek pedig már ügyféladatbázisként, vagy CRM rendszerként is tudnak funkcionálni, amelyek a nap végén valódi sales támogató szerepet töltenek be.”

Bevezető:

A legutóbbi Facebook leállás talán sokakat ráébresztett arra, hogy nem jó csupán egyetlen marketing csatornát használni a kommunikációhoz. Mi van akkor, ha hosszabb időre leáll a Facebook és a hozzá tartozó Instagram? Reméljük, hogy ez nem fog bekövetkezni, de mégis érdemes készíteni egy B tervet is. Legyen több marketing csatorna, amit használsz!

Korábbi cikkekben már több körben szót ejtettünk a marketing szerepéről, az online marketing csatornákról, a social media platformok fontosságáról – többek között a tartalomgyártásban. Ezen témánkat tovább boncolva ejtsünk szót az email marketing szerepéről, mint az egyik legfontosabb marketing csatornáról.


Tehát mire is jó? Dióhéjban arra, hogy az érdeklődőidből vásárlókat varázsolj egy többnyire ingyenes eszköz segítségével.
Az eredményesség kulcsa a hírlevél folyamatos kiküldése és az érdeklődők bizalmának megnyerése. Innentől pedig már egyenes az út a remarketinghez.

Lássuk a részleteket….

Mire jó az e-mail marketing

Miért érdemes feliratkozói rendszert építeni?

A válasz mondhatni egyszerű, a feliratkozói rendszer lehetőséget biztosít arra, hogy az egyéb marketing csatornák érdeklődőit egy helyre gyűjtsd, és direkt levelezésbe tudja kezdeni velük. Az ügyféléletút során ez, mint következő lépés hatalmas lehetőségeket hordoz magában, amelyet akár a kapcsolattatásban, akár az értékesítésben a magad javára tudsz fordítani.

Most biztosan azt gondolod, hogy az e-mail marketing és a hírlevelek ideje lejárt. Sokan azért jutnak erre a következtetésre, mert ők maguk is számos kéretlen levelet kapnak, ami miatt értéktelenné válik számukra ez a funkció. Viszont gondold csak át, a saját hírlevél stratégiádnak Te magad vagy a kovácsa, tehát a képlet egyszerű, gyárts olyan tartalmat, amellyel Te magad nem a kéretlen levelező skatulyába kerülsz bele (potenciális) ügyfeleidnél.

Szakmai szempontokat figyelembe véve, ha eredményeket szeretnél, akkor igenis szükséged van egy e-mailes feliratkozói rendszerre. Akit a feliratkozóid között tudsz, az valóban érdeklődik a terméked, szolgáltatásod, infoterméked iránt. Így kijelenthetjük, hogy állandó kapcsolatban akar veled, vagy a márkáddal. Éppen ezért a leveleid eszközök lehetnek a bizonytalankodók meggyőzésére, informálására, ugyanis a leveleid által bizalmat építhetsz, továbbá iteraktálódhatsz a célcsoportoddal. Ezen felül természetesen az akcióid kihirdetésére – akár belső akciókról legyen szó – is van mód, vagy ügyfél elégedettség visszamérésére, komolyabb email marketing rendszerek pedig már ügyféladatbázisként, vagy CRM rendszerként is tudnak funkcionálni, amelyek a nap végén valódi sales támogató szerepet töltenek be.

Mire jó az email adatbázis?

Ahogy már említettem az adatbázis lehetőséget biztosít számodra, hogy az ügyfeleid, vagy leendő ügyfeleid, érdeklődőid egy rendszeren belül legyenek, így állandó kapcsolatba tudj velük lenni. Fontos szempont, hogy mindezeket a GDPR szabályozások megfelelő betartásával tudod szabályosan megtenni. Erre abban az esetben is figyelned kell, ha feliratkoztatsz, mert abban az esetben is érvényesíteni kell ezeket a szabályokat. Ezekről bővebben olvashatsz egy korábbi adatvédelmi témájú blog cikkemben.

Az email adatbázisod egy folyamatosan bővülő, némiképp csökkenő (a leiratkozások miatt) lista lesz, amelyet érdemes időnként különböző stratégiák alapján intenzívebben bővíteni. Ha szolgáltató vagy, vagy esetleg infotermékeket árulsz, akkor ezzel az adatbázissal képes leszel könnyebbé tenni az ügyfélszerzést és az értékesítést. Nagy potenciál rejlik benne, mert érdeklődőből vásárlót, vásárlóból újravásárlót, újravásárlóból pedig többszörös újravásárlót alakíthatsz a hírleveleid, marketing leveleid segítségével. Az adatbázisod csak a tiéd, nem függ semmiféle tiltástól, szabályozástól, hirdetési budget-től.

Miért kell hírlevelezned a követőiddel?

Ahogy fentebb is szóba került már, hogy amennyiben email marketingre adod a fejed, fontos szem előtt tartanod a GDPR és adatvédelmi szabályozásokat. Fontos tudni, hogy kizárólag abban az esetben levelezhetsz az adatbázisodban szereplő emberekkel, amennyiben ők kifejezték ez iránti hozzájárulásukat. Egyéb esetben semmiféle marketing célú megkeresés nem továbbítható számukra – tehát mondhatjuk úgy is, hogy a hírlevelezés részt ezzel kell kezdeni!

Hírlevelezni tulajdonképpen azért érdemes, mert ezzel a tevékenységgel ápolod a kapcsolatot a leendő, vagy meglévő ügyfeleiddel. Ennek sok esetben a tájékoztatás, az információ átadás, a vállalkozást érintő hírek a témái, és semmiképp sem a direkt sales! Éppen ezért egy jóval közvetlenebb és ezáltal direktebb csatornáról beszélhetünk. Tegyük fel, hogy egyéb esetben szembejött velük egy hirdetés, amivel a látogatóid 2-3x találkoznak, ez összességében jóval kevésbé vált ki hosszútávú elköteleződést, vagy esetleg vásárlási szándékot. Azonban egy állandó, hosszútávú, gondosan kezelt lista jóval több, és hosszabb távú interakciót jelent, ezáltal sokkal több direkt érintkezési pontot.

Éppen ezért érdemes a hírleveleken keresztül barátságosan megmutatnod, hogy milyen szolgáltatásaid vannak, mik a referenciáid, mivel foglalkozol a hétköznapokban stb. A hírlevél másik előnye, hogy mindenki akkor olvassa el, amikor éppen a legjobb számára az időpont, így nem egy idegesítő, kéretlen spam lesz az üzeneted. Témákat tekintve egy nagyon jó módszer az, amikor edukatív tartalmat ötvözöl a promócióval - főleg abban az esetben, amikor kampány időszak van. Az általános-promóciós tartalom arányait természetesen a célcsoportod pontos ismeretében szükséges meghatározni.

A remarketing

A megfelelően felépített adatbázis nemcsak a vásárlóvá formálást biztosíthatja, hanem akár az újravásárlást is ösztönözheti. Ennek azonban csak az egyik lába a megfelelően felépített adatbázis, a másik fontos eleme ugyanis maga az email marketing rendszer, amely bizonyos lépések mentén felépítve képest kezelni a már meglévő vásárlásokat, és ezáltal újravásárlásra ösztönző hírlevél sorozatok indíthatók. A statisztikák az mutatják, hogy sokkal könnyebb a meglévő ügyfeleknek értékesíteni, mint új ügyfeleket meggyőzni a vásárlásról. Nem mellesleg sokkal olcsóbb is egy vásárlót újravásárlóvá konvertálni, mint egy hideg érdeklődőt vásárlóvá.

Tehát, ha egy valóban jó marketing csatornát keresel, érdemes keresni egy e-mail marketinghez használható szoftvert. Ma már számtalan erre alkalmas szoftver áll rendelkezésre a piacon. Nagyon fontos szempont, hogy ne csupán az alap funkciókat tartsd szem előtt, hanem azt a rendszert is, amelyet esetlegesen a jövőben fel szeretnél építeni. Érdemes már a kezdet kezdetén jól választani, ugyanis a szoftver funkciói nagyban befolyásolják a rendszerépítési, és automatizálási lehetőségeid.

Az ügyfeleim számára az ügyfélszerzés.hu szoftvert szoktam ajánlani, ugyanis napjainkban ez a legalkalmasabb szoftver arra, hogy az egyszerűtől a komplex marketing rendszerekig bármit felépíts. A hangsúly tényleg a bármin van, ugyanis megfelelő értékesítési folyamat felépítése után technikailag gyakorlatilag bármi kialakítható a szoftverben.

Záró gondolatok

Nem véletlen, hogy az email marketinget az egyik legfontosabb marketing eszközként mutattam be, ugyanis a legtöbb potenciál ebben rejlik. Ügyfél adatbázist tudsz kezelni vele, hírlevél rendszert tudsz működtetni, kampány és remarketing levélsorozatokat tudsz indítani..…és még természetesen sok mást, attól függően, hogy milyen értékesítési folyamat kerül előzetesen felépítésre. Ezeknek a stratégiáját és rendszerépítést érdemes szakértőre bízni, ugyanis a többi marketing folyamattal, tartalomgyártással, üzleti modellel is érdemes összehangolni, ahhoz, hogy minden üzleti lehetőséget maximálisan ki tudj használni.

Amennyiben ilyen irányú terveid vannak, akkor a Marketingbumm segítségével meg is valósíthatod mindezt. Kezdő lépésként egy ingyenes audittal kezdenénk, amely az automatizálási lehetőségek feltárását foglalja magába. Várlak szeretettel!

Bízom benne, hogy tetszett a cikk.

Hasonló tartalmakért látogass el az oldalamra, iratkozz fel, vagy kövess a social media platformok egyikén.

email marketinglistaépítéssales funnelfunnelemail adatbázishírlevél
blog author image

Kardos Dóra

Back to Blog

👇 Hasonló szakmai tartalmak érdekelnek? 👇

Csatlakozz a Marketingbumm közösségéhez, hogy naprakész lehess marketing, és üzleti tartalmakat illetően!

Ígérjük, semmi spam... 🤗 🙌