fbpx

blog

blog

Tartalomgyártás szerepe egy vállalkozás életében

Sokszor látjuk vagy halljuk a közösségi médiában, tanulmányokban, marketing cikkekben, blogokban, hogy a tartalomgyártás a vállalkozás egyik fontos pillére. Sokan szkeptikusan állnak a témához, hogy mégis milyen szerepe lehet, lesz ennek egy vállalkozás működésében. Kezdő vállalkozók esetében a két véglet tapasztalható, vagy egyáltalán nem gyártanak tartalmat, vagy rengeteg tartalmuk és ingyenes anyaguk van. Természetesen itt […]

TOVÁBB

A kapacitástervezés valódi fontossága

Tisztában vagy azzal, hogy mekkora kapacitásod van? Ha nem, akkor itt az ideje kézbe venni vállalkozásod kapacitástervezését. Ezzel nemcsak a határidőket fogod tudni tartani, de sokkal kiszámíthatóbbak és nyugodtabbak lesznek a napjaid is, a rendszerességnek köszönhetően pedig tudatosan tudod tervezni a bevételeidet is. Ne hagyd, hogy tornyosuljanak fölötted a tennivalók, és ne engedd, hogy üresjáratod […]

TOVÁBB

A tudatos tervezés fontossága egy vállalkozásnál

Vállalkozni nagyszerű, hiszen nemcsak érdekes és színes a munkád, hanem pontosan azt csinálhatod, amit szeretsz. Ez egyrészt mérhetetlen szabadságot jelent számodra, másrészt viszont olyan kötelező feladatokat, amelyet Te magad kell, hogy elvégezz, vagy legalább a kiszervezés szintjéig foglalkozz vele. A munkád során számtalan ötletedet kidolgozhatod, tesztelheted, ráadásul te magad döntöd el, hogy mennyi időt, energiát […]

TOVÁBB

Az üzleti ötleten túl…

Bizonyára senkinek sem kérdés, hogy tud-e vállalkozást indítani üzleti ötlet nélkül. Szinte minden eseteben elmondható, hogy a nagy ötletet követően merül fel az a tény, hogy jó lenne vállalkozónak lenni. Azonban érdemes tudni, ha vállalkozó leszel, akkor az ötleten kitalálásán túl számos nagy feladat vár még rád. Cikkünkben kitérünk arra, hogy a tervezés miért lesz […]

TOVÁBB

Meddig növekedhet egy egyéni vállalkozó?

Sok vállalkozás esetén általános probléma a növekedés hiánya. Ez több okból nem valósulhat meg, az egyik ilyen az a fajta berendezkedés, amely egyszemélyessé teszi a vállalkozásodat. Ez a felállás természetes vállalkozási formától független, ugyanis lehet az egyéni vállalkozókon túl a kft is egyszemélyes. A másik ilyen problémát az okozza, hogy egy bizonyos kapacitás fölött már […]

TOVÁBB

Miért jelent valódi segítséget a kiszervezés egy vállalkozás számára?

A vállalkozásod növekedése bizony azzal jár, hogy nem mindig lesz elég a kapacitásod. Előfordulhat, hogy rengeteg munkaórát beleteszel a héten, egyszerűen nincs életed, mégsem úgy alakulnak a vállalkozás pénzügyi dolgai, mint szeretnéd. Ne várd meg, míg elérkezel ehhez a ponthoz, hanem gondolkozz előre. Gondold át, hogy milyen feladatokat tudnál delegálni és mi az, ami hatékonyabban működne, ha szakemberre bíznád.

TOVÁBB

Hogyan befolyásolja a bizniszed növekedését a komfortzóna?

Manapság igencsak hangzatos megközelítés az, hogy: lépj ki a komfortzónádból! Miért is olyan nagyszerű dolog és miért tanácsolják ezt úton-útfélen? Egyáltalán kinek jó ez valójában? Amikor a komfortzónádban vagy, akkor egy kényelmes életet élsz - akkor is, ha valójában csupa gyötrelem vesz körül. A komfortzónán belül ugyanis ismerős helyzetek, emberek, folyamatok vagy helyszínek vannak, ezért lesz ez olyan kényelmes. A[...]

TOVÁBB

Gondold át! Valóban megéri olcsó szolgáltatásokat igénybe venni?!

A legtöbb vállalkozó már ismeri azt a tényt, miszerint érdemes inkább megfizetni egy jó szakembert, hiszen ezzel sok problémát megelőzhet. Erre a következtetésre a legtöbben bizonyára azért jöttetek rá, mert korábban egy olcsón dolgozó szolgáltatót alkalmaztatok – amely vagy a minőség, vagy az elvégzett munka rovására ment. Többen vannak, akik még ennek ellenére is úgy gondolják, hogy inkább spórolnak. Azonban[...]

TOVÁBB

Szakmai fejlesztés fontossága vállalkozóként

A vállalkozások ebben a felgyorsult és erősen változó világban patthelyzetbe kerülnek, ha nem tartanak lépést a fejlődéssel. Egy vállalkozónak ugyanis nemcsak a megjelenésével, a kommunikációjával és a stratégiájával kell magas szintet képviselnie, hanem a szaktudásával és tudásának szinten tartásával is.

TOVÁBB

Hogyan befolyásolja a bizniszedet a halogatás?!

Egy kicsit más vizekre evezünk, azonban mégsem annyira távol. Bizonyára sokatoknak ismerős az a helyzet, amikor meg kellene csinálnod valamit, de mégsem sikerül magad rávenni? Inkább megvárod vele a holnapot, vagy akár a jövő hetet is. Azonban a halogatással nem csak a feladataid torlódnak, hanem akár még a vállalkozásod is hátrányba is kerülhet emiatt. A probléma igencsak sokrétű, ezért érdemes[...]

TOVÁBB

Árkalkuláció

Árkalkuláció A mostani cikk kevésbé lesz terjedelmes, mint szokott lenni, leginkább azért, mert nagyon összetett témáról van szó. Teljesen egyedileg alakítható ki, nagyon sok összetevője van. Ezzel szemben azonban nagyon érdekes témakör, így nem hagynám ki. A fenti kérdéskört elég sok oldalról meg lehet közelíteni, semmiképp sem az a cél, hogy egy disszertáció szülessen, igyekszem inkább tapasztalatokat és az általános[...]

TOVÁBB

Miért volt nehéz kialakítani az üzleti modellem?

Ezt a témát semmiképp sem szeretném csak a saját bizniszemre lefordítani. Leginkább azért nem, mert minden üzleti profil más és más, az üzleti modellek pedig ideális esetben teljesen egyediek. Azonban számos olyan eset van, ami hasonlóság, számos olyan közgazdasági törvényszerűség van, amely bármiféle kérdés nélkül mindenki esetben alkalmazható. Plusz, hoztam olyan gondolatokat, amelyek annak idején számomra is tanulságosak volt. Ezeket[...]

TOVÁBB

Mit mérj? Konverzió és mérőszámok

Az online jelenlét tervezését, majd kialakítását követően bizonyára sokan találkoztatok már a mérőszámok kérdésével. Gyakorlatilag kéz a kézben jár, hogy ha jelen vagy online, akkor számos információ mérhetővé válik, továbbá bizonyos programok segítségével adatokat is tudsz kinyerni a háttérinformációkból. Szeretnélek pár hasznos információval segíteni, hogy melyek azok a mérések, amelyek hasznosak lehetnek számodra, amelyekből érdemi információt tudsz kinyerni. Vágjunk is[...]

TOVÁBB

Adatvédelmi megfelelésről és Általános Szerződési Feltételekről bővebben

Egy korábbi alkalommal írtam már arról, hogy mitől jó egy weboldal? – nem kifejezetten technikai megközelítésben vizsgáltam a témát, hanem inkább tartalmi oldalról közelítettem meg a kérdést. Úgy gondolom, hogy amennyiben a weboldalak kérdését teljes körűen szeretnénk vizsgálni, mindenképp szót kell ejtenünk a weboldalak jogi megfeleléseiről is. Mint minden más területen, itt is rengeteg hiedelem és téves információ van terítéken,[...]

TOVÁBB

Az örök kérdés, social media platformok…

Az előző cikkben szó esett arról, hogy melyek a jó weboldal ismérvei. Ezen túl azonban megemlítettem azt is, hogy az online színre lépéskor szinte minden alkalommal ez szokott lenni az első szükségszerű platform, amelyet mindenki kialakít, vagy kialakíttat. Tapasztalataim szerint a második lépés valamely social media felület szokott lenni, így ezt a sormintát követve most ezzel megyünk tovább. Az örök[...]

TOVÁBB

Mitől jó egy weboldal?

Az online jelenlét kialakítása során bizonyára mindenkinek a weboldal készítés jut eszébe először. Talán, mint komolyabb online marketing csatorna, valóban ez az első lépés, főleg online értékesítés esetén.... Azonban ahhoz, hogy az online jelenlétünket sikeresen kialakítsuk elengedhetetlen, hogy magának az online jelenlétnek a miértjeit megválaszoljuk, és az online stratégiánkat felépítsük. Ez nagyjából egy egyszeri időráfordítást jelent – és nem is[...]

TOVÁBB

Online marketing csatornákról bővebben

Szinte minden cikkben szó esik arról, hogy alapvetően a marketing lesz az a terület, amely csatornát biztosít közted és a potenciális vásárlóid között. Azonban azt is ki szoktam hangsúlyozni, hogy mindez nem úgy történik, hogy rámondjuk, hogy „van marketingünk”, vagy, hogy „elkezdünk marketingezni”, és ezt követően varázsütésre megoldódik / fellendül a forgalom. Nagyon fontos tényező, hogy a marketinget megfelelő módon[...]

TOVÁBB

Hogyan tudod hatékonyan kihasználni a marketinget a vállalkozásodban?

Kezdő, vagy működő vállalkozóként feltételezem, hogy mindenki meghallgatta ismerős és kevésbé ismerős emberektől, hogy marketingezned kell, különben nem maradsz talpon, muszáj hirdetned, másképp már nem megy, a nyilvánosság felé kell terelned a vállalkozásodat, egyébként nem lesznek ügyfeleid, stb stb stb. Az az igazság, hogy ezek a tippek sokszor elbizonytalanítják az embert. A sok vélemény és tanács újabb és újabb feladatokat[...]

TOVÁBB

Ideje a marketingről beszélni!

Szólhatna arról is ez a blog cikk, hogy minden fontos dolgot tételesen leírok arról, hogy mi is a marketing, azonban ez nem garancia arra, hogy mindenki megtalálja benne a helyét, illetve azt, hogy milyen szerepet játszik / játszana az ő vállalkozásában. Úgy gondolom, hogy a marketing egy olyan speciális terület, amelyet nem lehet sablonokra ráhúzni, és egységes eredményeket várni tőle[...]

TOVÁBB

Hol vannak az ügyfeleid?

Úgy gondolom, hogy az ügyfelekkel kapcsolatos ismeretek kimeríthetetlen témakörnek bizonyulnak. Szerintem sosem lehet azt mondani, hogy ezzel a témával nem érdemes, vagy már nem kell foglalkozni, legfőképp pedig azt nem, hogy végeztél a kidolgozásával. Érdemes szisztematikusan felépíteni, hogy milyen módszereket alkalmazunk az ügyfeleink megismerésére. Lehet szó a vállalkozás előkészítési szakaszában elvégzendő célpiac kialakításról, szegmentálásról, vagy akár piackutatásról, vagy szóba kerülhet[...]

TOVÁBB

Találd meg az ügyfeleid fájó pontjait!

Mielőtt bármiféle orvosi szakkifejezést sejtenél a cím mögött, azt kell, hogy mondjam, nem ebben az értelemben fogjuk kielemezni a témát… Természetesen több szakma használja ezt a kifejezést, más néven trigger point-oknak is szokták nevezni (angolosan). Elöljáróban egy kis kitekintésre lesz szükségünk, hogy mégis mit takarnak a fájó pontok?! A fájó pontok eredeti jelentésében azok a területek, ahol a fájdalom központi[...]

TOVÁBB

A piackutatás lényegéről és szükségességéről röviden, tömören

A kis- és középvállalkozások csupán elenyésző része szánja el magát, hogy piackutatásra adja a fejét. Ennek fő oka, - a költségek csökkentésén kívül-, hogy a KKV szektorban a piackutatás még nem vált elengedhetetlen részévé a vállalati kultúrának. Egy cég üzleti sikereiben vagy kudarcainak elkerülésében azonban meghatározó szerepet tölthet be a piackutatás, hiszen kizárólag a piac megfelelő és pontos vizsgálatával dönthető[...]

TOVÁBB

Miért kell jól megismerned az ügyfeleidet?

Nem mondok azzal újdonságot, hogy az ügyfelek kulcsszerepet játszanak a vállalkozásod életében, éppen ezért ez a kérdéskör kiemelt fontossággal bír. Azonban ez a téma jóval összetettebb annál, mint hogy gyűjtő fogalomként kezeljük és lezárjuk annyival hogy „FONTOS”. Mindenféle nyomás nélkül, azért jól látható (/sejthető), hogy nem a távoli jövőben kell foglalkozni ezzel a kérdéssel, a vállalkozásunk működése függhet tőle és[...]

TOVÁBB

Miért fontos a vásárlói viselkedés monitorozása?

Ezt a cikket gyakorlatilag a potenciális ügyfelekhez történő alkalmazkodás a folytatásának vagy a kiegészítésének is tekinthetnénk. Szerettem volna tovább vinni ezt a szálat, mert igazándiból ahhoz, hogy állandó legyen az ügyfél körforgás a bizniszedben, ennek a metodikáját kell jól ismerni és a megfelelő módon kell alkalmazni. Ahhoz, hogy ez megvalósuljon, ahogy korábban is említettem, a törvényszerűségek mentén érdemes haladni, amelyek[...]

TOVÁBB

Hogyan kell alkalmazkodnod a potenciális ügyfelekhez online értékesítéskor?

Vannak törvényszerűségek, amelyeket nem tudsz megkerülni abban az esetben sem, ha online szeretnél értékesíteni. Tehát attól, hogy online, attól a marketing még ugyanúgy marketing! Tehát (többek között) az a feladata, hogy eljuttassa a terméked vagy szolgáltatásod a potenciális ügyfelekhez. Tény és való, hogy ez a csatorna könnyebben kialakítható és fenntartható (mint az offline), ezáltal kézenfekvőbb ezekkel az eszközökkel kialakítani a[...]

TOVÁBB

Miért érdemes a vállalkozásod online jelenlétére nagy hangsúlyt fektetni?

Az előző cikkben megnéztük, hogy hogyan tudsz felkészülni a sikeres online jelenléted kialakítására. Továbbá összeszedtem pár gondolatot, amelyek segítségével könnyebb dolgod lesz egy nulla online jelenléttel bíró vállalkozás esetén mérlegelni az online indulást – még a kezdet kezdetén. Azonban, hogy a kezdeti energia befektetés, majd a kialakítással járó idő és költség megéri-e, azt talán az online jelenlét miértjei jobban körvonalazzák.[...]

TOVÁBB

Hogyan tudsz sikeres online jelenlétet kialakítani

Napjainkban az a kérdés, hogy jelen legyél-e online, már lerágott csont. Éppen ezért ebben a blog cikkben nem a könnyű és egyértelmű válaszokról fogok írni, mert azt már megírták… 😀 Legtöbbször ez a kérdés, hogy szükséges-e online jelenlét, annyival lezárásra kerül, hogy nagyon fontos, meg elengedhetetlen és társai, holott nem ezeket a válaszokat nehéz megtalálni, hanem az online jelenléted miértjeit[...]

TOVÁBB

Hogyan éld túl a vállalkozás indulását megelőző időszakot?!

A tervezési időszakra nagyjából mindenki nyűgként tekint, leginkább azért, mert ha itt mellé nyúlsz a dolgoknak, akkor nem jól sül el ez az időszak, annak pedig hosszú távú következményei lehetnek. Pont ezért sokakban már a kezdet kezdetén görcsösség alakul ki, ez pedig még inkább tetézi az amúgy is bizonytalannak tűnő helyzetet. Ebben a blog cikkben arról szeretnék írni Neked, hogy[...]

TOVÁBB

Miért nem létezhet a vállalkozásod misszió nélkül?!

Egy olyan nem hétköznapi témát hoztam most Neked, amellyel valószínű nem sokan kötik össze a profitszerzést. Tulajdonképpen, ha összekötném, akkor azzal lábon lőném magam, pont azért, mert szembe mennék a misszió fogalmával… 😀 Ezt semmiképp nem tenném, mert a misszió jól megvan úgy, ahogy van – misszióként. Én csupán szeretném egy másik aspektusból bemutatni számodra, […]

TOVÁBB

A Marketing Bumm Üzleti Blogját olvasod éppen. A blogot azért hoztam létre, hogy olyan hasznos üzleti tartalmakat osszak meg veletek, amelyek vállalkozók és leendő vállalkozók számára is egyaránt érdekesek lehetnek. A cél az, hogy olyan témákról írjak, olyan kérdéseket válaszoljak meg, amelyek napjainkban aktuálisak a leendő-, egyéni-, mikró- és kisvállalkozások számára.

Ha van olyan téma, amiről szívesen olvasnál, akkor ne tartsd magadban!

Ha hírlevélben szeretnél értesülni a legfrissebb blogcikkekről, VAGY érdekel az ingyenes konzultáció lehetősége, akkor javaslom ne habozz!