fbpx

blog

blog

Mit mérj? Konverzió és mérőszámok

Az online jelenlét tervezését, majd kialakítását követően bizonyára sokan találkoztatok már a mérőszámok kérdésével. Gyakorlatilag kéz a kézben jár, hogy ha jelen vagy online, akkor számos információ mérhetővé válik, továbbá bizonyos programok segítségével adatokat is tudsz kinyerni a háttérinformációkból. Szeretnélek pár hasznos információval segíteni, hogy melyek azok a mérések, amelyek hasznosak lehetnek számodra, amelyekből érdemi információt tudsz kinyerni. Vágjunk is[...]

TOVÁBB

Adatvédelmi megfelelésről és Általános Szerződési Feltételekről bővebben

Egy korábbi alkalommal írtam már arról, hogy mitől jó egy weboldal? – nem kifejezetten technikai megközelítésben vizsgáltam a témát, hanem inkább tartalmi oldalról közelítettem meg a kérdést. Úgy gondolom, hogy amennyiben a weboldalak kérdését teljes körűen szeretnénk vizsgálni, mindenképp szót kell ejtenünk a weboldalak jogi megfeleléseiről is. Mint minden más területen, itt is rengeteg hiedelem és téves információ van terítéken,[...]

TOVÁBB

Az örök kérdés, social media platformok…

Az előző cikkben szó esett arról, hogy melyek a jó weboldal ismérvei. Ezen túl azonban megemlítettem azt is, hogy az online színre lépéskor szinte minden alkalommal ez szokott lenni az első szükségszerű platform, amelyet mindenki kialakít, vagy kialakíttat. Tapasztalataim szerint a második lépés valamely social media felület szokott lenni, így ezt a sormintát követve most ezzel megyünk tovább. Az örök[...]

TOVÁBB

Mitől jó egy weboldal?

Az online jelenlét kialakítása során bizonyára mindenkinek a weboldal készítés jut eszébe először. Talán, mint komolyabb online marketing csatorna, valóban ez az első lépés, főleg online értékesítés esetén.... Azonban ahhoz, hogy az online jelenlétünket sikeresen kialakítsuk elengedhetetlen, hogy magának az online jelenlétnek a miértjeit megválaszoljuk, és az online stratégiánkat felépítsük. Ez nagyjából egy egyszeri időráfordítást jelent – és nem is[...]

TOVÁBB

Online marketing csatornákról bővebben

Szinte minden cikkben szó esik arról, hogy alapvetően a marketing lesz az a terület, amely csatornát biztosít közted és a potenciális vásárlóid között. Azonban azt is ki szoktam hangsúlyozni, hogy mindez nem úgy történik, hogy rámondjuk, hogy „van marketingünk”, vagy, hogy „elkezdünk marketingezni”, és ezt követően varázsütésre megoldódik / fellendül a forgalom. Nagyon fontos tényező, hogy a marketinget megfelelő módon[...]

TOVÁBB

Hogyan tudod hatékonyan kihasználni a marketinget a vállalkozásodban?

Kezdő, vagy működő vállalkozóként feltételezem, hogy mindenki meghallgatta ismerős és kevésbé ismerős emberektől, hogy marketingezned kell, különben nem maradsz talpon, muszáj hirdetned, másképp már nem megy, a nyilvánosság felé kell terelned a vállalkozásodat, egyébként nem lesznek ügyfeleid, stb stb stb. Az az igazság, hogy ezek a tippek sokszor elbizonytalanítják az embert. A sok vélemény és tanács újabb és újabb feladatokat[...]

TOVÁBB

Ideje a marketingről beszélni!

Szólhatna arról is ez a blog cikk, hogy minden fontos dolgot tételesen leírok arról, hogy mi is a marketing, azonban ez nem garancia arra, hogy mindenki megtalálja benne a helyét, illetve azt, hogy milyen szerepet játszik / játszana az ő vállalkozásában. Úgy gondolom, hogy a marketing egy olyan speciális terület, amelyet nem lehet sablonokra ráhúzni, és egységes eredményeket várni tőle[...]

TOVÁBB

Hol vannak az ügyfeleid?

Úgy gondolom, hogy az ügyfelekkel kapcsolatos ismeretek kimeríthetetlen témakörnek bizonyulnak. Szerintem sosem lehet azt mondani, hogy ezzel a témával nem érdemes, vagy már nem kell foglalkozni, legfőképp pedig azt nem, hogy végeztél a kidolgozásával. Érdemes szisztematikusan felépíteni, hogy milyen módszereket alkalmazunk az ügyfeleink megismerésére. Lehet szó a vállalkozás előkészítési szakaszában elvégzendő célpiac kialakításról, szegmentálásról, vagy akár piackutatásról, vagy szóba kerülhet[...]

TOVÁBB

Találd meg az ügyfeleid fájó pontjait!

Mielőtt bármiféle orvosi szakkifejezést sejtenél a cím mögött, azt kell, hogy mondjam, nem ebben az értelemben fogjuk kielemezni a témát… Természetesen több szakma használja ezt a kifejezést, más néven trigger point-oknak is szokták nevezni (angolosan). Elöljáróban egy kis kitekintésre lesz szükségünk, hogy mégis mit takarnak a fájó pontok?! A fájó pontok eredeti jelentésében azok a területek, ahol a fájdalom központi[...]

TOVÁBB

A piackutatás lényegéről és szükségességéről röviden, tömören

A kis- és középvállalkozások csupán elenyésző része szánja el magát, hogy piackutatásra adja a fejét. Ennek fő oka, - a költségek csökkentésén kívül-, hogy a KKV szektorban a piackutatás még nem vált elengedhetetlen részévé a vállalati kultúrának. Egy cég üzleti sikereiben vagy kudarcainak elkerülésében azonban meghatározó szerepet tölthet be a piackutatás, hiszen kizárólag a piac megfelelő és pontos vizsgálatával dönthető[...]

TOVÁBB

Miért kell jól megismerned az ügyfeleidet?

Nem mondok azzal újdonságot, hogy az ügyfelek kulcsszerepet játszanak a vállalkozásod életében, éppen ezért ez a kérdéskör kiemelt fontossággal bír. Azonban ez a téma jóval összetettebb annál, mint hogy gyűjtő fogalomként kezeljük és lezárjuk annyival hogy „FONTOS”. Mindenféle nyomás nélkül, azért jól látható (/sejthető), hogy nem a távoli jövőben kell foglalkozni ezzel a kérdéssel, a vállalkozásunk működése függhet tőle és[...]

TOVÁBB

Miért fontos a vásárlói viselkedés monitorozása?

Ezt a cikket gyakorlatilag a potenciális ügyfelekhez történő alkalmazkodás a folytatásának vagy a kiegészítésének is tekinthetnénk. Szerettem volna tovább vinni ezt a szálat, mert igazándiból ahhoz, hogy állandó legyen az ügyfél körforgás a bizniszedben, ennek a metodikáját kell jól ismerni és a megfelelő módon kell alkalmazni. Ahhoz, hogy ez megvalósuljon, ahogy korábban is említettem, a törvényszerűségek mentén érdemes haladni, amelyek[...]

TOVÁBB

Hogyan kell alkalmazkodnod a potenciális ügyfelekhez online értékesítéskor?

Vannak törvényszerűségek, amelyeket nem tudsz megkerülni abban az esetben sem, ha online szeretnél értékesíteni. Tehát attól, hogy online, attól a marketing még ugyanúgy marketing! Tehát (többek között) az a feladata, hogy eljuttassa a terméked vagy szolgáltatásod a potenciális ügyfelekhez. Tény és való, hogy ez a csatorna könnyebben kialakítható és fenntartható (mint az offline), ezáltal kézenfekvőbb ezekkel az eszközökkel kialakítani a[...]

TOVÁBB

Miért érdemes a vállalkozásod online jelenlétére nagy hangsúlyt fektetni?

Az előző cikkben megnéztük, hogy hogyan tudsz felkészülni a sikeres online jelenléted kialakítására. Továbbá összeszedtem pár gondolatot, amelyek segítségével könnyebb dolgod lesz egy nulla online jelenléttel bíró vállalkozás esetén mérlegelni az online indulást – még a kezdet kezdetén. Azonban, hogy a kezdeti energia befektetés, majd a kialakítással járó idő és költség megéri-e, azt talán az online jelenlét miértjei jobban körvonalazzák.[...]

TOVÁBB

Hogyan tudsz sikeres online jelenlétet kialakítani

Napjainkban az a kérdés, hogy jelen legyél-e online, már lerágott csont. Éppen ezért ebben a blog cikkben nem a könnyű és egyértelmű válaszokról fogok írni, mert azt már megírták… 😀 Legtöbbször ez a kérdés, hogy szükséges-e online jelenlét, annyival lezárásra kerül, hogy nagyon fontos, meg elengedhetetlen és társai, holott nem ezeket a válaszokat nehéz megtalálni, hanem az online jelenléted miértjeit[...]

TOVÁBB

Hogyan éld túl a vállalkozás indulását megelőző időszakot?!

A tervezési időszakra nagyjából mindenki nyűgként tekint, leginkább azért, mert ha itt mellé nyúlsz a dolgoknak, akkor nem jól sül el ez az időszak, annak pedig hosszú távú következményei lehetnek. Pont ezért sokakban már a kezdet kezdetén görcsösség alakul ki, ez pedig még inkább tetézi az amúgy is bizonytalannak tűnő helyzetet. Ebben a blog cikkben arról szeretnék írni Neked, hogy[...]

TOVÁBB

Miért nem létezhet a vállalkozásod misszió nélkül?!

Egy olyan nem hétköznapi témát hoztam most Neked, amellyel valószínű nem sokan kötik össze a profitszerzést. Tulajdonképpen, ha összekötném, akkor azzal lábon lőném magam, pont azért, mert szembe mennék a misszió fogalmával… 😀 Ezt semmiképp nem tenném, mert a misszió jól megvan úgy, ahogy van – misszióként. Én csupán szeretném egy másik aspektusból bemutatni számodra, […]

TOVÁBB

A Marketing Bumm Üzleti Blogját olvasod éppen. A blogot azért hoztam létre, hogy olyan hasznos üzleti tartalmakat osszak meg veletek, amelyek vállalkozók és leendő vállalkozók számára is egyaránt érdekesek lehetnek. A cél az, hogy olyan témákról írjak, olyan kérdéseket válaszoljak meg, amelyek napjainkban aktuálisak a leendő-, egyéni-, mikró- és kisvállalkozások számára.

Ha van olyan téma, amiről szívesen olvasnál, akkor ne tartsd magadban!

Ha hírlevélben szeretnél értesülni a legfrissebb blogcikkekről, VAGY érdekel az ingyenes konzultáció lehetősége, akkor javaslom ne habozz!