Barion Pixel

Blog? Futnak még ma jó blogok??

Igen! Ahogy a marketing egyre inkább elengedhetetlen az online világban, úgy jönnek létre az értékesebbnél értékesebb blogok is. Miért is foglalkozunk a blogokkal? Ugyanis az online marketing csatornák közül ez az egyik legelterjedtebb, és legnépszerűbb módszer arra, hogy egy vállalkozás bemutassa a szakmai felkészültségét a potenciális ügyfelei számára. Ezen kívül természetesen léteznek szórakoztató, ismeretterjesztő, oktató jellegű blogok, egy biztos, hogy a jól megírt blog cikkek még mindig jó marketing megjelenési eszköznek számítanak.

De mitől lesz jó egy blog? Cikkünkben mindent körbejárunk!

Hol vannak a jó blogok?

Már több cikkünkben említésre került, hogy az online jelenlét elengedhetetlen minden vállalkozás számára. Éppen ezért a legtöbb vállalkozás blogol (is)! Ez azonban nem egyenlő azzal, hogy mindenhol találhatunk jó cikkeket. Sokan gondolják, hogy mindenki tud írni, vagy éppen kötelező feladatnak élik meg, ezért az eredmény sajnos nem építi a vállalkozásukat. Persze vannak, akik remek írói vénával rendelkeznek, de a többség valljuk be, nem ilyen.

De milyenek akkor a jó blogok? Olvasmányosak, szerkezetileg strukturáltak, helyesírási hibáktól mentesek. Persze ez sem elég, hiszen ma már egy jó szövegnek el kell tudnia érni a célját és a keresőben a megfelelő helyet. Figyeld meg, hogy milyen cikkeket olvasol szívesen? Olyat, ami átlátható, érdekes és irányt mutat a problémádra? Pontosan.

Milyen témát dolgoznak fel a legjobb blogok?

Sajnos erre nem tudunk konkrét ötletet mondani, hiszen bármilyen témáról lehet érdekesen is és rosszul is írni. Azonban a cikkek típusát érdemes úgy kialakítani, hogy azzal értéket teremts. Akár szolgáltató vagy, akár webáruházat üzemeltetsz online, biztos befutó lehetsz az örökzöld típusokkal.

Tegyük fel, hogy webáruházkészítő vagy. Milyen blogcikkeket érdemes írnod vagy íratnod? Mindenképpen olyat, amivel megmutatod, hogy értesz a munkádhoz. Ezek a típusú cikkek a referenciacikkek.

Szolgáltatóként edukatív cikkekkel is építheted a bizalmat az érdeklődőkben. Az edukatív, azaz oktató jellegű cikkek bizonyos problémákra adnak ingyenes megoldást azoknak, akik felkeresik a blogoldalad. Gondolj csak azokra a cikkekre, amik elmagyarázzák az ügyfélkapu használatát!

Összességében tehát azt mondhatjuk, hogy a témák kiválasztásakor elengedhetetlen, hogy passzoljon a vállalkozásod marketing stratégiájához. Pontosan ezért nagyon fontos, hogy az online jelenléted megtervezésekor már építsd fel magadban, hogy milyen feladatot fognak ellátni a blogjaid, hogyan fognak összepasszolni a többi online eszközöddel, miként lendítik elő a vállalkozásod ismertségének növekedését, hogyan tudnak érdeklődőket bevonzani……és sorolhatnám.

Kinek szól a blogod?

Tudjuk jól, hogy a vállalkozásod építésekor és az üzleti tervben meg kellett határoznod, hogy milyen célpiacnak szeretnél értékesíteni. Már ez önmagában szűkíti a kört, hogy milyen online eszközök fognak a rendelkezésre állni. A blogok világában sincs ez máshogy, hiszen attól függ egy cikk stílusa, hogy milyen célközönségnek szól.

Ha te egy online fitness tanfolyamot szeretnél eladni, valószínűleg tegező formában, céltudatosan és határozottan fog szólni a blogod is! Azonban, ha egyedülálló anyukákat coach-olsz, akkor a stílus finomabb, lágyabb hangzású lesz. A célközönség megszólítása és a stílus megtalálása nem egyszerű feladat, de ha konverziónövelő cikkekre van szükséged, akkor kiemelet figyelmet kell fordítanod erre is.

Habár időnként a Google és az emberek is szeretik, ha egy blog nem tartalmaz reklámot, de mivel vállalkozó vagy, alig láthatóan mégis érdemes tenni bele. Az például már elég, ha a szövegben elrejtesz egy-két linket vagy utalást a sorok között, vagy pedig a cikk végén teszel említést arról, hogy mivel foglalkozol, mit tanácsolsz vagy éppen hol érhetnek el téged, vagy az online programodat.

Miért nem haltak még ki a blogok?

Egyszerűen azért, mert bár a videók erős versenytárnak számítanak a tartalmak világában, mégis szükség van a blogokra is. Sokan szeretnek olvasni, hiszen sokkal hamarabb megtalálják az információt egy cikkben. A videóba is bele lehet tekerni, de lehet, hogy le is maradnak az infóról tekergetés közben.

A legtöbb vállalkozó aktívan használja a telefonját, így kevesebb idő alatt rengeteg információhoz juthat a blogokból. Az írásos anyagokat környezettől függetlenül, akár éjjel is gond nélkül el lehet olvasni. Nem ébresztenek fel senkit, ráadásul a fülhallgatót sem kell keresni az éjszaka közepén.

Záró gondolatok

Elég sok online marketing eszközzel foglalkoztunk már, a blogok viszont különös szerepet töltenek be, ugyanis a többi platform szórakoztató jellegén túl igencsak nagy szakmai szerepet tudnak betölteni a vállalkozások életében. Mivel nagy potenciál rejlik bennük, ezért szerettünk volna kiemelten, külön foglalkozni velük.

Összességében tehát kijelenthetjük, hogy minden vállalkozásnak érdemes blogot vezetnie, hiszen a bizalmat épít, szakmaiságot sugall, építi a közösségedet, növeli a weboldal látogatottságodat, informál és tájékoztat, és nem utolsó sorban a keresők is szeretik!

Bízom benne, hogy hasznosnak találtad ezt a blogokról szóló cikket!

Ha hasznosnak találtad a cikket, hagyj itt egy Like-ot és ne felejtsd el az ismerőseiddel is megosztani. :)

A Marketing Bumm Üzleti Blogját olvasod éppen. A blogot azért hoztam létre, hogy olyan hasznos üzleti tartalmakat osszak meg veletek, amelyek vállalkozók és leendő vállalkozók számára is egyaránt érdekesek lehetnek. A cél az, hogy olyan témákról írjak, olyan kérdéseket válaszoljak meg, amelyek napjainkban aktuálisak a leendő-, egyéni-, mikró- és kisvállalkozások számára.

Ha van olyan téma, amiről szívesen olvasnál, akkor ne tartsd magadban!

Ha hírlevélben szeretnél értesülni a legfrissebb blogcikkekről, VAGY érdekel az ingyenes konzultáció lehetősége, akkor javaslom ne habozz!

Hoppá!

INGYENES anyagok, amelyek  segítségével garantált lesz a vállalkozásod fejlődése!